petterg2 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Måtte nå lage meg et nytt brukernavn for i det heletatt å få postet denne posten. Da jeg igår oppdaget at profilen på mitt vanlige brukernavn, petterg, var registrert med en mailadresse jeg ikke lenger bruker, valgte jeg å rette denne. Etter det har forumet vært readonly! Når jeg ikke er logget inn er alt som normalt. Når jeg er logget inn med det nye brukernavnet også. Men når jeg logger inn med mitt vanlige brukernavn - som nå har riktig mail-adresse - får jeg ikke lov å poste - får beskjed om at jeg ikke er logget inn. Jeg får heller ikke tilgang på PM. Venstre margen som normalt viser forumkategorier og gir muligheten til å gå til PM er helt på trynet. Se vedlagt bilde. Noen som kan fikse på dette? petterg Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Din første konto er i gruppen "validating". Dette er brukere som har fått en bekreftelses-link i email (enten pga bytte av email-adresse, eller pga nyopprettet konto) men ikke klikket på den, og dermed bevist at du er deg, og dette er din email-adresse. En enkel mail til [email protected] hadde løst den biffen. Det er ikke tillatt for brukere å opprette flere brukernavn, uansett om de er utestengt eller har problemer med kontoen sin. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 For å utdype litt til, når du skifter epost adresse så står det at du må reaktivere brukeren din, noe som ikke er gjort her. 2. Har man glemt brukernavn/passord kan man nå få "resatt" dette på pass.hardware.no Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Det samme skjedde med meg for en del måneder siden. Kan tyde på at det er en eller annen bug som gjør at du ikke har fått tilsendt aktiveringsmailen til din nye mailkonto. Lenke til kommentar
petterg2 Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Helt riktig, når man endrer mailadresse kommer det en mail. Inntill man har bekreftet adressen ved å trykke på linken i mailen er menyen i venstre marg deaktivert. Etter at jeg hadde bekreftet ved å trykke på linken i mailen ble menyen aktivert igjen... men så altså ut som på bildet. Å trykke på send ny bekreftelsesmail virket ikke. Å trykke linken i den mailen jeg allerede hadde fått på nytt, virket heller ikke. Jeg forsøkte å endre mailadressen igjen. Da fikk en ny bekreftelses mail, og klikket link. Denne gangen virka det. Det var altså ett eller annet i den første bekreftelsesmailen som ikke var som det skulle. Tydligvis et engangstilfelle. (Å opprette ny bruker var i tillegg til å få kontakt med dere, et ledd i feilsøking. Dette brukernavnet kan nå slettes.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg