meastp Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Hei! Tenkte å kjøpe meg en ekstern harddisk. Den bør ikke koste mer enn 1500, og hvis jeg kan unngå en one-click-backup-knapp, er det det beste... Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
john_craz Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Forklar litt bedre! Lenke til kommentar
meastp Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Forklar litt bedre! En knapp som du trykker på, så tar den (disken) automatisk backup. Dersom vi ser bort fra denne: Hvordan er Maxtors OneTouch-serie? Er den bakover-kampatibel med USB 1.1? Endret 9. desember 2004 av meastp Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei! Tenkte å kjøpe meg en ekstern harddisk. Den bør ikke koste mer enn 1500, og hvis jeg kan unngå en one-click-backup-knapp, er det det beste... Noen anbefalinger? Kjøp et harddisk kabinett eks ICybox fra MPX og sett så inn den disken du ønsker. Dette er den billigste løsningen. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei! Tenkte å kjøpe meg en ekstern harddisk. Den bør ikke koste mer enn 1500, og hvis jeg kan unngå en one-click-backup-knapp, er det det beste... Noen anbefalinger? Kjøp et harddisk kabinett eks ICybox fra MPX og sett så inn den disken du ønsker. Dette er den billigste løsningen. Helt enig! Kjøp et rimelig eksternt kabinett - koster vel rundt 400,- og en 200Gb disk koster rundt 900,- = ca 1300,- for hele pakken. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 hørtes lurt ut! Takk skal dere ha! Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 hørtes lurt ut! Takk skal dere ha! Du kan jo søke på prisguiden for billige produkter. Lønner seg kanskje også å søke litt rundt for å finne en harddisk som er billig, støyer lite og gir god ytelse. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Ja, har allerede gjordt det. Egentlig tenkte jeg meg å ønske meg den til jul, men nå som jeg får mye større harddisk for mindre penger, tror jeg jeg går for det. Men er denne kompatibel med USB 1 ? Harddisken må kanskje ikke bli så varm, heller? Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 De fleste harddisk kabinett er nok bakoverkompatibelt med USB 1.0 selv om 2,0 eller Firewire anbefales på det sterkeste. Alternativet dersom du ikke har det er å kjøpe en kontroller. Harddisken bør ikke bli for varm nei, spesifikasjoner finner du nok på produsentens nettsider. Et ICYBOX kabinett er forøvrig vifteløst og lydløst Lenke til kommentar
meastp Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Har USB 2.0, men det har ikke "gammel-erik". Greit å bruke på LAN (nettverket går jo ikke fortere uansett), så slipper en å få 100% HDD-belastning på sin egen PC. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Har USB 2.0, men det har ikke "gammel-erik". Greit å bruke på LAN (nettverket går jo ikke fortere uansett), så slipper en å få 100% HDD-belastning på sin egen PC. Her skjønner jeg ikke helt hva de mener Lenke til kommentar
geokri Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 jeg har en icybox med en wd disk i, og er ikke fornøyd med den, bråker som et uvær siden den ikke stødemper disken noe, hele boksen er av metall så når jeg har den på bordet forplanter vibrasjonene fra den seg rett i bordet og lager et helvetes bråk. Mulig det er disken jeg skal skylde på, men de gamle palstboksene av noen disker vi har på jobb bråker ikke halvparten så mye Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 jeg har en icybox med en wd disk i, og er ikke fornøyd med den, bråker som et uvær siden den ikke stødemper disken noe, hele boksen er av metall så når jeg har den på bordet forplanter vibrasjonene fra den seg rett i bordet og lager et helvetes bråk.Mulig det er disken jeg skal skylde på, men de gamle palstboksene av noen disker vi har på jobb bråker ikke halvparten så mye Icyboxen bråker ikke i seg selv, det er disken som bråker. Kommer vel ann på hvordan du har palssert den. Det vil selvsagt være en avveining om du vil ha en svær boks med masse støyisolasjon og eventuelt vifte eller et lett og enkelt kabinett. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Har USB 2.0, men det har ikke "gammel-erik". Greit å bruke på LAN (nettverket går jo ikke fortere uansett), så slipper en å få 100% HDD-belastning på sin egen PC. Her skjønner jeg ikke helt hva de mener Ok, skal ta det én gang til. He he.. litt ironisk med signaturen din, men vi prøver allikevel: Jeg har en eldre pc med USB1. Den kunne vært greit å bruke som "server" når jeg er på LAN, så slipper jeg å belaste min egen PC. Ok? Tilleggsspørsmål: Er det da noen som har anbefalinger til disker? Jeg fant denne disken, men det er noen som sier den blir varm. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Lacie fra Netshop.no Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Er det da noen som har anbefalinger til disker? Jeg fant denne disken, men det er noen som sier den blir varm. Jeg mener den Seagate Barracudaen ser meget bra ut. Ser også slik ut på erfaringene som er lagt inn samt reviewen på storagereview.com. Jeg bestilte akkurat en Hitachi Deskstar 250 GB. Mer for pengene Lenke til kommentar
nimka Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Denne berømte Icybox'en, har den av og på bryter? Jeg har en grusom WD som jeg har tenkt å bruke. Jeg vil nødig ha den disken durende 40cm fra mitt vakre øre. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Denne berømte Icybox'en, har den av og på bryter? Jeg har en grusom WD som jeg har tenkt å bruke. Jeg vil nødig ha den disken durende 40cm fra mitt vakre øre. Ja den har av, på bryter. Har du en bråkete disk bør du kanskje plassere den litt unna vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå