TigerBlack Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg har sett det er mulig å oppdrive både Canon D30 og D60 til en relativt rimelig penge. Er det noe god ide å gjøre dette. Greit de har ikke samme mulighetene som de kliss nye og steikdyre. Men etter det jeg har sett så er D60,10D og 300D alle i 6.x MPIX klassen, men er det noe forsjell på dem ? litt tåplig spørsmål for noen kanskje.. men men Lenke til kommentar
tomviktor Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Ja det er forskjell på dem! Har prøvd 10D, 300D og D60 og alle disse er kjempegode apparater! D60 er et gammelt, men godt apparat! Disse får du veldig billig brukt! Har sett dem rundt 3000,- LIgner veldig på 10D både i funksjon og kvalitetsmessig. Litt "dårligere" byggekvalitet enn 10D 300D er også et kanngodt apparat. Eneste jeg har å utsette på dette apparatet er funksjonene i forhold til 10D samt byggelvaliteten! 10D bruker jeg nå, og kommer ikke til å skift med det første! Har nå fått fatt i noen fine objektiver og det vil da bli for dyrt å kjøpe annet merke eller en høyere modell!! Har vurdert 20D, men etter en prøvetur fant jeg det ikke verdt pengene å oppgradere fra 10D! Da venter jeg heller.... Synes absolutt du skal gå for en D60 dersom du finner noen billig... Finnes mange som selger disse med fint tilbehør.... Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 300D er overlegen D30/D60 når det gjelder bildekvalitet, funksjonalitet osv, mens D30/D60 kanskje i utgangspunktet er noe mer solid bygget. Men siden 300D kanskje ikke er verdt mer enn ca 4000 brukt (ville tro noe sånt, i og med at en 10D ligger på rundt 5-6000 brukt), tror jeg du skal finne et meget bra tilbud før det er noen vits i å kjøpe D30 eller D60. Husk at disse kameraene er relativt gamle og antakelig mye brukt, i og med at de var dyre da de ble lansert og derfor er brukt av folk som er fotointeresserte. Det har vært en rask utvikling de siste årene og forskjellen på D30/D60 og 300D er tilsvarende stor. Hvis du får 300D brukt til 4000 kan ikke D30 være mye verdt. NB! Ikke misforstå - bruksverdien til en D30 eller D60 har naturligvis ikke tapt seg siden kameraene var nye til over 20.000kr. Men i og med at du får et langt bedre kamera til en rimelig penge skal det mye til før disse gamle kameraene vil være verdt å bruke pengene på... Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Tusen takk for tips. Jeg kommer til å se etter en brukt D10 hvis de har sunket såpass i pris. 5-6k har jeg ingen problemer med. men over 9k har jeg rett å slett ikke råd til (ennå) Lenke til kommentar
FredrikFredrik Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Du må se hva du skal bruke kameraet til. Selv kjøpte jeg en brukt Nikon D1 for 4000,-, pga hurtigheten (4,5 bilder pr. sek.) og den store bufferen (21 bilder\9RAW). Oppløsningen holder til 50*70cm på veggen. http://www.foto.no/cgi-bin/diskusjon/lesTr...ne=&bokmerker=0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå