Bytex Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Hei! Topic ser kanskje litt merkelig ut, men det er ikke allverdens med plass der oppe. Jeg har hatt et ATI Radeon 9800 i godt over ett år (kanskje 2), og har hele tida opplevd at enkelte driverversjoner (uavhengig om det er Omega eller Catalyst) skaper tilfeldige systemkræsj, VPU recovery failure for det meste, og hvis jeg slår av VPU recovery i Options til skjermkortet, kræsjer bare maskinen fullstendig. Men her kommer det store cluet.. Den henger/kræsjer KUN (og jeg mener BARE) når jeg surfer på internett!! Aldri i spill. Det er så rart at det ikke henger på greip. Jeg kan f.eks. ikke ha lagt inn nyeste 4.12b-drivern som er optimalisert for HL2, da denne kræsjer PC'n titt og ofte når jeg ikke spiller HL2. Ei heller noen andre driverversjoner er stabile andre enn Catalyst 4.3 som jeg alltid må gå tilbake til etter noen kræsj. Ofte rebooter bare PC'n helt plutselig mens jeg skriver innlegg her eller browser andre ting. Det kan gå flere timer mellom hver gang, eller 3 kræsj innen en time. Jeg hadde et kolossalt problem i begynnelsen med at ATI og VIA 4in1 driverne ikke likte hverandre, og sa at harddisken fikk tonnevis med "write failure" i histen og pisten når den boota. Dette forsvant med en gang jeg tok bort en av driverne, og har ikke vært en issue det siste året med nyere VIA Hyperion drivere. Ganske kjipt å ha en driver som er fornyet 6-7 ganger som jeg ikke kan bruke..' Jeg har prøvd de fleste driverversjoner som kom etter 4.3 uten hell. Det virker som det går helt fint, helt til det bare kræsjer plutselig. Har ingen problemer med verken heng eller kræsj når jeg spiller tunge spill som Vampire Bloodlines eller Halflife 2 med disse driverne (4.3). Husker den forrige stabile versjonen jeg hadde var 3.7.... 3.9 lagde samme kræsjene igjen. Any thoughts? Edit: Kan legge til at det er bare ei knapp uke siden sist formattering av C:-disken, samme problem fortsatt. Endret 8. desember 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå