Gå til innhold

Liten SFF-julegave til meg selv?

Anbefalte innlegg

Jeg tenker sterkt på å kjøpe meg en Shuttle SN95G5 og en Winchester 3200+ eller 3500+ som julegave til meg selv. Resten av hardware står i profil, så i såfall blir det å selge kabinett/PSU og CPU/hovedkort jeg har fra før av. Så har jeg noen spørsmål rundt dette.

- Blir det veldig varmt i en sånn kasse med to harddisker? Anbefales det da å enten ha en ekstern disk eller modde noen kjøleløsning/vifte?

- AGP-slotten er plassert helt ytterst i kabinettet. Finnes det noen sidefør eller noe med perforeringer, så det ikke blir helt stekeovn ved skjermkortet?

- Vil det i overskuelig fremtid komme en Socket939-barebone med nForce4 eller K8T890, altså PCI-E? Er det isåfall dumt av meg å kjøpe en SN95G5?

Alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det blir varmt ja! men det er jo overkommelig, så det går helt fint. :)

men det skader jo ikke og modde inn en vifte til og suge ut litt varmluft.

man har jo dette dekselet som har litt bedre ventilering.. men er ikke 100% sikker på om det passer på alle modeller.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Takk for svar! Har du en slik selv?

Hrmf, 1200 poster i forumet og du har ikke maskinvarespecs i profilen din! :p

Så det kan bli varmt ja, tenkte meg det. Så får jeg bare sjekke om det dekslet passer.

Det skulle vel ellers går bra med en Winchester 3200+, 1GB RAM, 6800LE, Nec 3500, en Raptor 36GB og en Seagate 200GB i denne lille boksen? Eventuelt putte Seagaten i et eksternt kabinett? Hva synes dere om det?

Selve kassa virker jo dritkul da, ikke noe å si på den!

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...