Gå til innhold

6800 LE eller 6600 GT?

_ziggy_

Anbefalte innlegg

Ser at disse korta har omtrent samme pris. Har fått med meg at 6800 LE kan moddes til tilnærmet 6800 PRO hastighet hvis man er heldig(eller tar jeg feil her?), men hvis man er uheldig å få et LE kort som ikke lar seg modde vil man komme best ut av det med et 6600 GT kort.

Da lurer jeg på:

- hvor stor sjangs er det for at man får et moddbart LE kort? Vært morro og lagd en egen tråd om folk som har fått til / ikke fått til en modding.

- Hvor stor er ytelsesforskjellen mellom et umodda LE kort og et 6600GT?

- Er det stor forskjell på specs på disse korta (ant. pipelines, minne/core hastighet osv.)

Har veldig lyst til å kjøpe et av disse korta, men har lite lyst til å kjøpe et dårligere LE kort til omtrent samme pris som et bedre GT kort seff. Jeg dreit på draget med den forrige skjermkort prioriteringa mi, da jeg kjøpte et Radeon 9500 non pro som det dengang var mye snakk om at kunne moddes til enten 9700 non-pro eller 9500 pro. Jeg fikk den versjonen som bare kunne moddes til 9500 pro (trodde jeg :thumbdown:), men neida... når jeg åpna de 4 siste pipeline`sa så fikk jeg artifacts. Hadde jeg punga ut med 200 kr til så hadde jeg fått pro versjonen med dobbelt så mange pipelines. :no:

Grunnen til at jeg ikke valgte pro versjonen var at jeg viste denne ikke kunne moddes til 9700. Har ikke lyst til å drite meg ut igjen :hmm:

Har fått mye fin respons på spørsmål her tidligere, så jeg setter stor pris på alle svar jeg måtte få :w00t:

Endret av _ziggy_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så moddes ikke et 6800 LE til 6800 Pro, er ikke noe som heter det.

Et Geforce 6600 GT holder tritt med Geforce 6800 NU til tider og er egentlig en god del bedre enn Geforce 6800 LE i stamdard form. Er du heldig med moddingen så kommer du selvfølgelig ganske langt over det igjen med ditt modda 6800 LE.

Se tester på www.Anandtech.com, der er det mange gode.

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2..._charts-08.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...