krille Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 her er et utdrag fra Microsoft sin generelle EULA: 15. NOTE ON JAVA SUPPORT. THE PRODUCT MAY CONTAIN SUPPORT FOR PROGRAMS WRITTEN IN JAVA. JAVA TECHNOLOGY IS NOT FAULT TOLERANT AND IS NOT DESIGNED,MANUFACTURED, OR INTENDED FOR USE OR RESALE AS ONLINE CONTROL EQUIPMENT IN HAZARDOUS ENVIRONMENTS REQUIRING FAIL-SAFE PERFORMANCE, SUCH AS IN THE OPERATION OF NUCLEAR FACILITIES, AIRCRAFT NAVIGATION OR COMMUNICATION SYSTEMS, AIR TRAFFIC CONTROL, DIRECT LIFE SUPPORT MACHINES, OR WEAPONS SYSTEMS, IN WHICH THE FAILURE OF JAVA TECHNOLOGY COULD LEAD DIRECTLY TO DEATH, PERSONAL INJURY, OR SEVERE PHYSICAL OR ENVIRONMENTAL DAMAGE[/b]. Sun Microsystems, Inc. has contractually obligated Microsoft to make this disclaimer. Betyr det at dersom Java'n ikke svikter i et våpensystem, at våpnet ikke vil fungerer??? Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 ganske idiotisk, men de hadde nok blitt saksøkt opp i ræven om de ikke hadde skrevet det. en mann tørket katten sin i mikrobølgeovnen i usa, den døde og han saksøkte produsenten for dårlig merking... Lenke til kommentar
krille Skrevet 2. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2002 Hehe, utrykte meg kanskje litt klønete. Pointet var at et våpensystem, skal jo gjerne kunne drepe og kveste mennesker og installasjoner. Men Microsoft sin EULA sier jo at dette kan kun skje dersom Java'n svikter. For meg høres det ut som et meget subtilt forsøk på å lure folk over på C#. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Du har nok posta den feil, den burde vært i kategorien 'humor' Java er altså ikke "fault tolerant", men det er tydeligvis "Windows"? Jeg håper ihvertfall for guds skyld at de ikke bruker Windows til å styre atomreaktoren på Kjeller... Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 men helt seriøst: Sett inn disketten merket Windows 98 Cd-rom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå