kjall Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Har en server hjemme som jeg gjerne skulle hatt remote desktop til fra jobben. På jobben sitter jeg bak en firewall som omtrent kun tillater trafikk på port 80, og serveren hjemme står bak en bredbåndsrouter. Noen forslag på hvordan dette kan løses. Kan svært lite om dette her, så en guide hadde vært fint. Lenke til kommentar
ghost77 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 bruk realvnc som kan lastes ned på realvnc.com og stille inn serveren med port 80 som tilgangsport og kobler til med ip adressa so går det som smurt.... du må snnsynligvis NAT'et til port 80 heime... korleis leverandør har du og router? Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Remote desktop (MS) benytter port 3389. Tror ikke det går å endre til annen port på denne. Om du benytter en annen applikasjon som du kan velge port, eller benytter Remote desktop, må du uansett NAT'e aktuell port til din server på hjemme nettverket. Lenke til kommentar
mar Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Det enkleste er å "forwarde" port 80 på ruteren til port 3389 på serveren. Da kan Remote Desktop som følger med windows xp brukes uten problemer. Det er også mulig å endre porten som RD bruker, men jeg husker ikke hvordan dette gjøres. PS: Er ikke alle rutere som støtter "forwarding" mellom ulike porter. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Remote desktop (MS) benytter port 3389.Tror ikke det går å endre til annen port på denne. joda, det går fint. dette gjøres i registeret. http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;EN-US;q306759 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå