Gå til innhold

Tips om gode hovedkort til 939

Aberten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har Gigabyte K8NS Ultra-939 og er veldig godt fornøyd med det. Stabilt som bare det.

*EDIT: What snekker´n said.

K8NS Ultra939 sliter med dårlig ytelse og ustabil vcore. Om man flasher til K8NSNXP-939 F3 BIOS så får man grei ytelse, men den er ikke veldig stabil.

Vcore-kretsen på GB kortene sliter.

vcore.JPG

Jeg skjekket loggen etter å ha logget en hel dag, og med 1.55v satt i bios, så hadde jeg 1.44v som min og 1.81 som max. Variasjoner på 0.36v er ikke kult.

Mitt eksemplar blir degradert til brødfjøl i løpet av dagen. Skal bort til Netshop en tur og hente et MSI nå om noen strakser.

Lenke til kommentar

MSI K8N NEO2 PLATINUM vant jo testen hos anandtech.com i socket 939 roundup.

"Based on top performance, the full implementation of the nForce3 Ultra features, value, overclocking performance, and flexibility, the MSI K8N Neo2 Platinum emerges from a class of top Socket 939 Athlon 64 boards as our Gold Editors Choice. This makes the K8N Neo2 our choice as the best Athlon 64 motherboard that you can buy. MSI has produced two excellent motherboards in a row based on nVidia chipsets for Athlon 64. The K8N Neo for A64 Socket 754 was also one of our top choices for Single-Channel Athlon 64. The K8N Neo2 continues that performance as the top Athlon 64 motherboard that you can buy".

Lenke til kommentar

Jeg har MSI K8N Neo2 Platinum og er meget fornøyd med det. Har ikke hatt noen problemer whatsoever med hardware på maskinen siden kjøpet i begynnelsen av september. Jeg har ikke overklokket, og jeg sjekker heller ikke spenningen daglig, men de ganger jeg har kikket innom bios har de vært på normalt nivå iallefall.... :p

Lenke til kommentar
Jeg har MSI K8N Neo2 Platinum og er meget fornøyd med det. Har ikke hatt noen problemer whatsoever med hardware på maskinen siden kjøpet i begynnelsen av september. Jeg har ikke overklokket, og jeg sjekker heller ikke spenningen daglig, men de ganger jeg har kikket innom bios har de vært på normalt nivå iallefall.... :p

Har også det samme kortet, har vært dønn stabilt.

Men skal nå sjekke Vcore over en tid og komme tilbake med resultatet.

Lenke til kommentar
Jeg har også testet MSI K8N Neo2 Platinum, og det var så langt i fra stabilt som det går ann å bli. Aldri mer MSI.

Asus A8N SLI Deluxe er blandt de aller beste hovedkorta.

hmm, Skyline VS. Anandtech :hmm: Hva veier mest?

:tease:

Nå er Asus godt kjent for å lage stabile og gode hovedkort, og A8N-SLI Deluxe blir nok ikke noe unntak. Dette er et kort som antakelig kommer til å selge i bøtter og spann, og Asus kommer til å gjøre alt de kan for at dette kortet skal bli bra. Jeg har selv hatt 4 forskjellige hovedkort fra Asus, både Intel og AMD. De har ikke skuffet på stabilitet. Eneste gang jeg fikk et problem, var med et Asus A7N8X-E Deluxe som ble tatt av lynet. Jeg fikk nytt kort på garanti, og kortet har fungert prikkfritt etter det.

Lenke til kommentar
Har ikke sagt at Asus har dårlige HK. Bare presiserte at MSI vant socket 939 roundup hittil. Asus SLI kortet er jo nforce 4, blir sikkert bra det....

Joda, jeg har hørt mye bra om nForce3-kortet fra MSI. Og det hadde vært til seriøs vurdering om jeg skulle kjøpt et S939-system nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...