Gå til innhold

Power Supply til Dell 8100 P4

multiscan

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvordan man kan få byttet power supply til den dell 8100 p4 (med 1,5 ghz)

Den bråker så forferdelig at jeg holder på å bli GAL.

Jeg var i kontakt med noen på http://www.quietpc.com som selger meget stillegående PSU, men de sier at Dell ikke kjører standard ATX, men noe egne greier, og at jeg derfor ikke får kjøpt noen erstatning for den.

Må jeg virkelig leve med den der greia der lenger, så havner den snart ut vinduet.

MEGET takknemlig hvis noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-11-13 17:59, multiscan skrev:

OK. takk for hjelpen

1 hvilken vifte skal jeg da kjøpe og hvor

2 hvordan vet jeg hvilken ledning jeg skal klippe over?

1. En som dytter masse luft og er stillegående, samt samma size. Sjekk litt rundt omkring.

2. Det går to (kansje tre) ledninger til vifta fra krets-kortet, rød og svart (og kansje gul). Ett eller annet sted mellom vifta er det sansynligvis en klump på enten den svarte eller rød ledningen. Klipp mellom den klumpen og vifta. Er det ingen klump på ledningen, sitter sansynligvis hastighets-regulatoren (kaldere PSU = saktere vifte = mer stillegående vifte og vice versa) på krets-kortet. Da er det ikke så farlig med hvor du klipper ledningene.

Husk å lese nøye på begge viftene hvilke ledninger som er + og -. Bommer du på dette, kan vil vifta enten ikke funke, gå feil vei, eller bli ødelagt.

Gul er forresten somregel RPM-måler, og har PSU vifta tre ledninger, og du kjøper en vifte med to, kan det være at PC'n din tror at PSU vifta er defekt, og uler å står i som et uvær *s*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...