multiscan Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Er det noen som vet hvordan man kan få byttet power supply til den dell 8100 p4 (med 1,5 ghz) Den bråker så forferdelig at jeg holder på å bli GAL. Jeg var i kontakt med noen på http://www.quietpc.com som selger meget stillegående PSU, men de sier at Dell ikke kjører standard ATX, men noe egne greier, og at jeg derfor ikke får kjøpt noen erstatning for den. Må jeg virkelig leve med den der greia der lenger, så havner den snart ut vinduet. MEGET takknemlig hvis noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Enkelt. Skru opp PSU'n, og bytt vifta Meeeeget effektivt. Bare husk å klipp ledningen etter temp. motstanden. Ellers gir vifta full pupp hele tiden. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Husk å la den stå uten strøm en tid slik at du unngår å få elektropels og hjertestopp etter å ha brukt skrujern, knipetang på store kobbergreier med strøm i. en tv skal helst stå i 14 dager før du beveger fingra inn i den .. just in case. Lenke til kommentar
multiscan Skrevet 13. november 2001 Forfatter Del Skrevet 13. november 2001 OK. takk for hjelpen 1 hvilken vifte skal jeg da kjøpe og hvor 2 hvordan vet jeg hvilken ledning jeg skal klippe over? Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Quote: On 2001-11-13 17:59, multiscan skrev:OK. takk for hjelpen1 hvilken vifte skal jeg da kjøpe og hvor2 hvordan vet jeg hvilken ledning jeg skal klippe over? 1. En som dytter masse luft og er stillegående, samt samma size. Sjekk litt rundt omkring. 2. Det går to (kansje tre) ledninger til vifta fra krets-kortet, rød og svart (og kansje gul). Ett eller annet sted mellom vifta er det sansynligvis en klump på enten den svarte eller rød ledningen. Klipp mellom den klumpen og vifta. Er det ingen klump på ledningen, sitter sansynligvis hastighets-regulatoren (kaldere PSU = saktere vifte = mer stillegående vifte og vice versa) på krets-kortet. Da er det ikke så farlig med hvor du klipper ledningene. Husk å lese nøye på begge viftene hvilke ledninger som er + og -. Bommer du på dette, kan vil vifta enten ikke funke, gå feil vei, eller bli ødelagt. Gul er forresten somregel RPM-måler, og har PSU vifta tre ledninger, og du kjøper en vifte med to, kan det være at PC'n din tror at PSU vifta er defekt, og uler å står i som et uvær *s* Lenke til kommentar
multiscan Skrevet 15. november 2001 Forfatter Del Skrevet 15. november 2001 Takk for svar. Jeg er ikke helt stø på slike ting. Noen som vet om noen som kan utføre dette for meg?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå