Bluesky Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 I går var jeg så uheldig at jeg klarte å rive ned kabinettlokket til PC'en min. Ledningen som gikk til vifta på kabinettlokket ble strukket en del, men jeg så ingen synlige skader. Men da jeg i dag slo på PC'en så var skjermen så å si uleslig. Det er litt vanskelig å forklare hvordan skjermen så ut, men den var full av rare skrifttegn, prikker, streker og farger (eller såkalte "artifacts") Jeg tror at da ledningen ble strukket så kan det ha ødelagt noe på skjermkortet, men jeg ser ingen synlige skader (hadde egentlig ikke forventet å kunne finne det heller) Jeg bruker nå ett gammelt skermkort og da funker PC'en fint (3D blaster MX440) Så da lurer jeg på om det er en måte å reparere skjermkort på, eller om jeg rett og slett må svi av over 2000kr på et nytt kort Sannsynligvis er det ikke noe å gjøre, men jeg poster her før jeg kjøper nytt kort. Det er jo lov å håpe. Min hardware: (Vet dessvere ikke hva kabinettet heter) ASUS K8N-E 2 GHZ AMD Athlon 1024 MB DDR RAM Radeon 9800 PRO <-- det er det kortet saken gjelder. Lenke til kommentar
snoopg Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 greier ikke hoste opp et bilde på en eller annen måte? litt lettere å finne grunnen da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå