Gå til innhold

Apacer 128MB & Nikon CoolPix 995

Anbefalte innlegg

Fungerer Apacer 128MB compactflash-kort godt sammen med Nikon CoolPix 995? Mer spesifikt: går det greit å lese filene vha den medfølgende USB-kabelen mens CF-kortet står i kameraet, og er ytelsen akseptabel (for meg vil det si minst like god/dårlig som det medfølgende Nikon-kortet på 16MB)? Forslag til alternative rimelige CF-kort til dette kameraet mottas også med stor takk!

Med hilsen,

--

Thomas Strandenæs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, hvorfor skulle ikke det gå bra?

Har et CP995 kamera og bruker ulike kort som jeg bruker til å overføre bilder via USB-porten fra kamera.

Dette uten problemer av noe slag.

(Derimot er den medfølgende kortleseren som følger med kamera så finspist at kun sk. USB-kompatible kort godtas.)

Lenke til kommentar

Så du benytter 'no-name' eller generiske CF-kort på CP995 uten problemer? Som du selv påpeker er det visse kombinasjoner av kort og lesere som ikke fungerer sammen (svakhet i compact flash-spesifikasjonene?) - greit å få avklart evt. kompatibilitets-issues før man går til innkjøp.

--

t

Lenke til kommentar

Jeg har et CP990 og et Apacer 128MB kort som jeg har hatt i over et år nå. Har aldri hatt noen problemer med det, heller ikke med å overføre fra kamera til PC med USB.

Det siste året har jeg stort sett brukt en Sandisk USB-leser eller PCMCIA adapter. Synes dette er enklere, og ikke minst, overføringen går raskere. Også dette har fungert uten problemer.

Hastigheten er omtrent som lexar-kortet som fulgte med kameraet, jeg merker i allefall ikke noen forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...