thostr Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Fungerer Apacer 128MB compactflash-kort godt sammen med Nikon CoolPix 995? Mer spesifikt: går det greit å lese filene vha den medfølgende USB-kabelen mens CF-kortet står i kameraet, og er ytelsen akseptabel (for meg vil det si minst like god/dårlig som det medfølgende Nikon-kortet på 16MB)? Forslag til alternative rimelige CF-kort til dette kameraet mottas også med stor takk! Med hilsen, -- Thomas Strandenæs Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Ja, hvorfor skulle ikke det gå bra? Har et CP995 kamera og bruker ulike kort som jeg bruker til å overføre bilder via USB-porten fra kamera. Dette uten problemer av noe slag. (Derimot er den medfølgende kortleseren som følger med kamera så finspist at kun sk. USB-kompatible kort godtas.) Lenke til kommentar
thostr Skrevet 2. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2002 Så du benytter 'no-name' eller generiske CF-kort på CP995 uten problemer? Som du selv påpeker er det visse kombinasjoner av kort og lesere som ikke fungerer sammen (svakhet i compact flash-spesifikasjonene?) - greit å få avklart evt. kompatibilitets-issues før man går til innkjøp. -- t Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Jeg har et CP990 og et Apacer 128MB kort som jeg har hatt i over et år nå. Har aldri hatt noen problemer med det, heller ikke med å overføre fra kamera til PC med USB. Det siste året har jeg stort sett brukt en Sandisk USB-leser eller PCMCIA adapter. Synes dette er enklere, og ikke minst, overføringen går raskere. Også dette har fungert uten problemer. Hastigheten er omtrent som lexar-kortet som fulgte med kameraet, jeg merker i allefall ikke noen forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå