Gå til innhold

Hjelp! Tror jeg har virus eller spyware!

Anbefalte innlegg

PC'en min har de siste dagene gått meget dårlig...

tror det starta etter at jeg lasta ned siste mediaplayer fra Micro$oft, men det burde ikke være greia.

Jeg har scanna PC'en med nyeste northon antivirus. Nyeste lavasoft Ad-aware og hijackthis. Men det har ikke løst problemet...

Symtomene er at ting låser seg, sartlinjen f.eks. Internette går treigt, og at explorerwinduet crasher ofte når jeg skal logge meg på mail, eller andre steder, som f.eks hardware.no... spyware lexplore har jeg også sett tegn til etter en feilmelding, men har ikke klart å søke opp dette på harsdisken, så jeg tror ikke jeg har det.

Når jeg slår på PC'en kommer det også opp noe greier, det pleier å komme og forsvinne på under et sekkund, men denne gangen sto det oppe så lenge at jeg rakk å ta en printscreen. Det er noe med noe securety og bankgreie som jeg liksom skal gjøre... ser litt lugubert ut :whistle: I vedlegget kan dere se skjermbildet. Må tas i full størelse for å kunne se hva som står.

post-131-1102505257_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei..

Gjør dette.

Last ned og legg denne scanneren på skrivebordet.

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Klikk på mwav.exe som du hentet, programmet pakker seg selv ut og starter.

Sett kryss i følgende:

Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.

Sett prik i følgende:

All local drives og Scan all files

Klikk på scan.

Tips: Du skal IKKE klikke på Add to Startup folders. Hvis du gjør det scanner den maskinen din hver gang du starter den.

Dette kan ta et par timer alt etter hvor mye du har liggende på din datamaskin.

Når du har gjort det tar du og sender inn Hijackthis loggen din inn hit.. :)

Lykke Til

Endret av janfredrik
Lenke til kommentar

Tok knekken på t virus og en trjaner... Trojanern har jeg hatt i noen månder når jeg tenker meg om... Men northon ville ikke slette filen :thumbdown:

Problemene eksisterer dog fortsatt. Nå har også virusprogrammet som jeg fikk fra Telenor i sommer tatt kvelden... Feilmeldingen er på bilde under...Håper jeg kan få nytt... var en engangs nedlastningsgreie.

Lukter formatering av dette her... :no:

Edit: Ser ut til at virusprogrammet har våkna igjen, for det røde krysset over iconet nede til høyre, er borte...

post-131-1102519205_thumb.jpg

Endret av daggerfall
Lenke til kommentar

Tokk alle mistenksome prosesser jeg så, har win98, så kan ikke se alle tror jeg. Fikk tatt 27 enheter til... Men den Dear Internetbank user greia spretter fortsatt opp, og explorer crasher fortsatt når jeg skal logge meg på ting....

Hvordan får jeg pc'en inn i hvilemodus? Har aldri gått inn i det untatt ved uhell, da det har kommet av seg selv...

Lenke til kommentar

Kjørte i sikkerhetsmodus...

Ad-aware fant 8 nye enheter.

Northon og den nye scanneren, som tok knekken på den trojanske hesten northon ikke klarte å slette, fant ingen ting.

Med mitt klassiske, men risikable(klarte å slette system.ini en gang fordi jeg hadde på hvis sjulte filer) anti-spyware triks, som er å søke opp og slette alle filer opprettet etter en gitt dato, klarte jeg å slette en fil jeg hadde under misstanke siden den ikke ville gå med på å bli sletta tidligere..

Men... Jeg får fortsatt opp den greia som jeg har bilde av i min første post :shrug:

Og internet explorer crasher fortsatt, og jeg kan kun bruke piltaster, ikke mus på startlinja...

Hijackthis ikonet er lagt ved janfredrik.

post-131-1102616718_thumb.jpg

Endret av daggerfall
Lenke til kommentar
Kjørte i sikkerhetsmodus...

Ad-aware fant 8 nye enheter.

Northon og den nye scanneren, som tok knekken på den trojanske hesten northon ikke klarte å slette, fant ingen ting.

Med mitt klassiske, men risikable(klarte å slette system.ini en gang fordi jeg hadde på hvis sjulte filer) anti-spyware triks, som er å søke opp og slette alle filer opprettet etter en gitt dato, klarte jeg å slette en fil jeg hadde under misstanke siden den ikke ville gå med på å bli sletta tidligere..

Men... Jeg får fortsatt opp den greia som jeg har bilde av i min første post :shrug:

Og internet explorer crasher fortsatt, og jeg kan kun bruke piltaster, ikke mus på startlinja...

Hijackthis ikonet er lagt ved janfredrik.

:!: Hehe.. Mente ikke ikonet men selve loggen du får når du har scannet hvis du trykker save log.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har fått noe som ingen programmer klarer å finne...

tror nesten jeg får formatere..

Er ikke så mange måndene siden sist, så jeg har det meste jeg vill spare på på CD'er. trenger vel bare et par nye for å få med meg det jeg vil ha. Å stappe hardisken i en kammerats PC, og fører over innhold på den måten, ser jeg som litt for risky :yes:

Skulle ikke være noen fare fot at spywaren følger med? kommer ikke å ta med noe fra windows mappa liksom... Bare noe lyd og greier....

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg har fått noe som ingen programmer klarer å finne...

tror nesten jeg får formatere..

Er ikke så mange måndene siden sist, så jeg har det meste jeg vill spare på på CD'er. trenger vel bare et par nye for å få med meg det jeg vil ha. Å stappe hardisken i en kammerats PC, og fører over innhold på den måten, ser jeg som litt for risky :yes:

Skulle ikke være noen fare fot at spywaren følger med? kommer ikke å ta med noe fra windows mappa liksom... Bare noe lyd og greier....

Du kan trygt overføre lyd og bilder, filmer. :thumbup:

Lenke til kommentar

Prøvde å slette O16 - DPF: {11111111-1111-1111-1111-511111113458} - file://c:\x.cab, men ingen effekt...

kjørte msconfig... men kan ikke se noe som ser ut som spyware... Kan dere(bilde i vedlegg)

osa9.exe i officemappe er litt rart, siden jeg bare har works, men jeg har vel kanskje en office mappe uansett...

post-131-1102693065_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...