Sjefern Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Har kjøpt DISSE. Jeg har 768md pc2700 fra før. Bør jeg selge de 768mb jeg har fra før eller vil jeg få mye bedre ytelse ved å beholde de? Hovedkortet mitt støtter duel channel også. Endret 8. desember 2004 av Sjefern Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Kommer helt an på bruken din, om du virkelig trenger mer enn 1024MB samtidig. Så på lang sikt er det kanskje greit å satse på 1024MB med et nyere hovedkort/CPU, men hvis du allerede har disse brikkene kan du vel sette dem i maskinen din. Edit: Du kan jo selge minnet du har fra før av, sammen med hovedkort og CPU, og kjøpe deg f.eks et Socket 754/939-hovedkort+CPU. Så har du med en gang et oppdatert system. Du har jo kremskjermkort fra før av, og jeg tror ikke denne oppgraderingen vil koste deg noe særlig. Endret 8. desember 2004 av Playmofetish Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Huff... Det ble mye selging nå rett før jul. Tror jeg beholder hovedkort og cpu en liten stund til. Tenkte kanskje det kom noen 3.2Ghz CPU som jeg kunne kjøpe brukt en gang over nyttår. Det burde vel holde en stund da? Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Men jeg vil da sannsynligvis tjene på å selge mine gamle ram-brikker? Bruker dataen mest til spilling og litt videoredigering. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Ville solgt de 768MB PC 2700 rammen og kjøpt 1024MB med PC 3200 ram. Denne rammen er kjappere, uansett så har du ganske sikkert ikke bruk for 1792MB med RAM. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Ok. Da ligger de på bruktmarkedet for 750,- Det er vel ingen upris? Er det forresten store forskjeller på duel channel og singel? Satte de i feil slots først og kjørte singel, men jeg merker ikke noe merkbar forskjell nå som jeg kjører duel? Har socket 478 og en pentium 2.53Ghz cpu Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Er det forresten store forskjeller på duel channel og singel? Satte de i feil slots først og kjørte singel, men jeg merker ikke noe merkbar forskjell nå som jeg kjører duel? Har socket 478 og en pentium 2.53Ghz cpu Ytelsen har ca. 2-3% om å gjøtr, nærmest ingenting. Men du øker minnebåndbredden, så det blir jo litt raskere da brikkene jobber sammen Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Kan ikke si jeg vet hva minnebåndbredden er for noe. Men takk alikevel. Det er sikkert noen som har forklart det på forumet tidligere. Skal søke litt om det jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå