audunr Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Det er ganske ofte spørsmål her om hvordan man lager et sikkert autentiserings eller innloggingssystem. Etter det jeg vet finnes det ikke noe slikt system klar til bruk. Har lett en del på Sourceforge. Spørsmålet mitt er om noen vil være med og lage et slikt system, slik at andre her på forumet kan ta det i bruk. Jeg utvikler en publiseringsløsning der jeg har laget et enkelt system for dette. Foreløpig kan koden gjøre dette: - Bruker sessions i PHP - Autentiserer mot forskjellige databaser - Mulighet for å endre passord, navn og epostadresse - Mulighet til å aktivere og deaktivere kontoer - Mulighet for å tvinge skifte av passord Dette blir ikke store greiene, men jeg håper at resultatet kan bli brukbart for folk som nettopp har startet med PHP. Noen som vil være med? MVH Audun Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Tror ikke jeg har så veldig mye å bidra med, bortsett fra autentiseringsteorien: 1. Enhver identifikasjonsnøkkel kan bli gjenstand for desinformasjon. 2. Enhver handling, deriblant desinformering, kan settes som identifkasjonsnøkkel. Lenke til kommentar
Beisfjord Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 I tilfelle du ikke kom over phpsecurityadm så legger jeg ved den linken her. Eneste jeg fant som så mer eller mindre brukenes ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå