Jtand Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Kan noen forklare meg hva disse forsterkerne gjør: - Forforsterker - Effektforsterker - Integrert forsterker Hva kan kombineres med suroundreciever? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Kan noen forklare meg hva disse forsterkerne gjør: - Forforsterker - Effektforsterker - Integrert forsterker Hva kan kombineres med suroundreciever? - Forforsterker Mottar signalet som skal sendes til forsterkeren, justerer volum og evt. andre lydmessige parametre. - Effektforsterker Forsterker signalet som blir gitt fra forforsterker. - Integrert forsterker For og effektforsterker i ett. Oftest bare omtalt som "forsterker" Til surroundreceiver kan du kjøre effektforsterker og bruke receiveren som forforsterker. Endret 8. desember 2004 av Jalla Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Kan noen forklare meg hva disse forsterkerne gjør: - Forforsterker - Effektforsterker - Integrert forsterker Hva kan kombineres med suroundreciever? - Forforsterker Mottar signalet som skal sendes til forsterkeren, justerer volum og evt. andre lydmessige parametre. - Effektforsterker Forsterker signalet som blir gitt fra forforsterker. - Integrert forsterker For og effektforsterker i ett. Oftest bare omtalt som "forsterker" Til surroundreceiver kan du kjøre effektforsterker og bruke receiveren som forforsterker. Takk for et supert svar!! Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Passer disse bra ilag da? Effektforsterker: http://www.hifiklubben.com/no/produkter/st...ker.htm?id=4639 Reciever: http://www.hifiklubben.com/no/produkter/hj...ver.htm?id=5346 Fronthøyttalere: http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...ere.htm?id=4810 Bakhøyttalerene og senterhøyttaleren, trenger de effektforsterkning? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Tja, skal du spille bare rølpete og høyt er jo CV ok det, men du blir lei etter 3 uker da. -Om du holder så lenge. Ville heller satsa på et oppsett bestående av en skikkelig surroundreceiver og etpar bra og vellydende høyttalere. Personlig er jeg tilhenger av etpar slanke stramme høyttalere sammen med en god, presis og vellydende sub som drar laaangt ned med autoritet enn en stor blafrete horn/reflekkasse som bare lager bråk og rumling. Men som sagt... Smak og behag... Alt beror på budsjett, men om det er muskler du er ute etter så vil nok en Cayin DP 12EX fra Norsk Audioteknikk eller en Vincent sv-388. PM Cdrom her på forumet, han har Vincenten og kan gi deg tips om hvor du kan få tak i sånt Her snakker vi muskler som får NAD'en til å blekne totalt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå