Toffa Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg har et socket A hovedkort (ABIT KD7-Raid) og en AthlonXP vifte liggende. Jeg skal ha en billig CPU til det kortet, men det begynner jo å bli lite duron/xp cpuer i nettbutikkene så jeg lurte på om det gikk an å bruke en sempron på et sånt hovedkort. Sokkelen skulle jo passe og jeg håper jo at vifta kan passe selv om kortet begynner å bli gammelt. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 kan sikkert bruke det..men du må nok kanskje oppgradere BIOS .. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Sokkelen skulle jo passe og jeg håper jo at vifta kan passe selv om kortet begynner å bli gammelt. Så lenge sokkelen er den samme, så burde det passe ja. (Generelt svar, ble litt rart..) Som lenniz sier, det kan hende du må oppdatere biosen på hovedkortet, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Sempron 3100+ benytter seg av en annen sokkel, så den fungerer ikke. Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 BIOS må oppdateres ganske sikkert, jeg har ASUS A7V880 HK med Sempron 3000+ oppå. Før BIOS oppdatering trodde maskinen jeg hadde en AMD Athlon XP-M 2800+. Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Det går ikke nei ... Sorry men abit slutta å lage nye BIOS i - Last bios Issue Date:2003/08/28 Men det går greit med nyeste BIOS og DYron 1800Mhz Eller kjøp deb brukte Barton 2500. Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Prøver å få tak i brukt, men det er ikke mange som svarer på annonsene her (dvs ingen). Hvis jeg skal kjøpe brukt xp på qxl så koster den fort mer enn hva sempronen koster nye... jeg har en xp2500+ selv, frister litt å bestille en xp-m så kan jeg bruke min på det hovedkortet. Det er en bekjent som har en eldre celeron300 pc som er defekt... fikk pris på 2500 for å få den reparert der han kjøpte den. Hvis jeg bare får tak i en cpu skal han få ny mye bedre pc av ting jeg har liggende til en brøkdel av prisen det koster å reparere. Lenke til kommentar
Jørgen Hattemaker Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Om hovedkortet ikke sjønner helt åssen CPU det er har vel ikke så veldig mye å si så lenge den klarer å kjøre vel? Tenkte på det mr. hamburger sa her. Regner med du har litt peiling da og setter parametene i biosen sånn at d passer prosessoren du putter i den. Mulig jeg tar helt feil her, er rimelig grønn egentlig. Endret 9. desember 2004 av Jørgen Hattemaker Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg fikk en mye lavere ytelse enn hva jeg skulle hatt da maskinen trodde jeg hadde en annen prosessor enn det den var, parametere for prosessoren går automatisk og jeg har ikke funnet en vei og "låse" opp dette på ennå. Mulig det går an da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå