Gå til innhold

Veddemål : Bading av hovedkort

Anbefalte innlegg

Beklager folkens, har hatt ferie har vært litt opptatt... testa maskina i går og den fungerer i beste vellgående ! skulle sett tryne på han i klassa :> vet jeg har nevnt dette tidligere, men det ble altså at det ikke bare var hovedkortet som ble vasket men hele maskina uten PSU, samtilige komponenter overlevde!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jej! nå er spørsmålet, hva skal jeg bruke apparatet til ? jeg har en 500mhz p3 jeg bruker som server, en xp1800 som snart bare blir til overs og en amd64 på vei.. hva i alleste dager skal jeg bruke en 166mhz p1 til ?

har et par ideer på gang..

1. klokke den til sigarett tenner

2. sprenge den :thumbup::thumbup::thumbup:

3. frittfall

4. se om jeg klarer å gi den vekk ? :sleep:

Tenkte og ta alle sammen i rekkefølge egentlig...

Lenke til kommentar

hehe, godt jobba :>

Ja det var jeg som veddet for at det kom til å fungere ! var litt redd etter første dagen med tørk, tok av cpu så rant det vann ut av sokkelen.. da så det litt mørkt ut ja! med tanke på at vi ikke gadd å fjerne noen ekspansjons kort eller rambrikker

Lenke til kommentar

hehe, litt skeptisk ? har vasket en del komponenter nå.. det neste må nesten bli musa, ikke at den er så særlig skitten (om det i det hele tatt går an å få skitt i den ? ms3.0) men det kan jo være såfall litt gøy.. eller.. skjermen ? hmmmmm

Lenke til kommentar
Jej! nå er spørsmålet, hva skal jeg bruke apparatet til ? jeg har en 500mhz p3 jeg bruker som server, en xp1800 som snart bare blir til overs og en amd64 på vei.. hva i alleste dager skal jeg bruke en 166mhz p1 til ?

har et par ideer på gang..

1. klokke den til sigarett tenner

2. sprenge den :thumbup::thumbup::thumbup:

3. frittfall

4. se om jeg klarer å gi den vekk ? :sleep:

Tenkte og ta alle sammen i rekkefølge egentlig...

Se hvor lenge maskina greier å kjøre en eller annen stresstest med en varmepistol liggende på full guffe inne i kabinettet? :p

Lenke til kommentar
hehehe, er litt spent på å klokke det apparatet ja.. har aldri klokket en p1 cpu før.. ryktes at det må gjøres med jumpere osv, høres spennende ut :>

Det kommer an på hovedkortet du har, men det er egentlig temmelig lett. husk at det er ofte en jumpersalat der som styrer FSB, kjernehastigheten og multiplikator.

Om du poster navnet/info på hovedkortet kan det hende at det er noen folk, i likhet med meg, som enda har sine hovedkortmanualer ligende.

Den manualen jeg har er for et noname-kort med (intel) i430VX chipset. Kjøpt ca 1995.

Lenke til kommentar

OM du tenker på det er det ikke noe utrolig med at dette gikk bra (flere som har nevnt det alleredet på denne tråden men), ingen av delene på en pc oppløses i vann, grunnen til at elektriske prod går i stykker i vann o.l er at det fører strømm ergo kortslutning, så når vannet er borte er faren borte, har du feks sølt noe på noe eller mistet noe i saltvann (saltvann tærer noe enormt pga partikler og salt) ikke test det ved å slå det på (kan feks være mobil) dra heller hjem å skyll det godt i fersk vann å la det tørke 3-4 dager.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

som sagt, jeg veddet FOR at det overlevde, han i klassa var overbevist om at det ikke ville bli helt tørt, eller at det ville legge seg vann ned i en eller annen ekkel krink eller krok.. han gikk forsåvidt elektronik i fjor så han vet hva som må til for å kortslutte noe for å si det slikt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...