gsn Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Prosjektet har blitt litt utsatt men jeg fikk en maskin med skolen i dag :!: Så det blir å sette den sammen i morgen og se om skrotet fungerer før vi drukner den. Btw : Minne, pci kort og cpu vill stå i under badingen Endret 14. desember 2004 av gsn Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Om dere tørker delene for seg i to døgn virker det garantert, desverre ikke noe spennendet ved dette. (som nevnt kan partikler gjøre at komponentene blir svekket) Artigere om dere slipper det i badekaret med strøm på med kammeraten din oppi, så kan du se hvem\hvilket som lever lengs Lenke til kommentar
krolf Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Husk bare å ta ut minnebrikker og evt, andre enheter som står i slotter ol. Hvis dere da tørker med kaldluft fra føner forså og bruke middels varme. Deretter lar dere det lufttørke ett par dager går det nok helt fint. Rengjorde et Asus P4C800E DeLuxe for en kompis for en 6-7 mnd. siden. Det hadde fått en 1 1/2 liter med Cola over seg i standby. (power off) Dette dusjet vi med 50/50 Zalo og vann deretter dusjet vi det med litt over lunket vann. Fønet det så tørt det gikk, lot det ligge noen dager. Før vi sprayet på en veldig god rensespray som er av ikke godkjent for salg i Norge. (men den funker) Deretter spanderer man på seg en skikkelig flaske med trykkluft på boks og sprayer det helt rent og tørt. Good as new! (ennå da...) mvh Kristian Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Kan være smart å ta ut det batteriet som står på hovedkortet også, er vell litt strøm i det Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Teoretisk sett skal det gå helt fint, så lenge det får tørke opp 100% Ellers så er det bare irr eller rust som kan lage noe skade på kortet, men det skal jo bare dyppes og tørkes anntar jeg. -Stigma Lenke til kommentar
gsn Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Da er maskinen offisielt badet Vi fant ut at det ble mer spennende med et par ekstra komponenter festet til, så vi slengte in et lydkort, nettverks kort, CPU og masse minne (edo vell og merke) Maskinen ligger nå til tørk Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg tror den ikke starter eller dør etter 30 min stresstesting. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Da er maskinen offisielt badet Vi fant ut at det ble mer spennende med et par ekstra komponenter festet til, så vi slengte in et lydkort, nettverks kort, CPU og masse minne (edo vell og merke) Maskinen ligger nå til tørk Tror en uke er for lite om den ikke ligger varmt, som på et baderomsgulv med god ventilasjon. Har badet elektronikk selv (et kort som en venn fikk sølt fullt av sticky cola), men da lå det nestne en måned på et varmt baderomsgulv etter et par timers intensiv-tørking rett etter badingen (føner hengt opp i hyssing). Lydkortet fungerer så langt jeg vet den dag i dag, så dette er fullt gjennomførbart. Jeg brukte faktisk en liten dash såpe til-og-med for å få vekk alt klisset, selv om jeg tror at du skal være veldig forsiktig med hva du bruker. Sikkert masse såper som kan korrodere eller reagere med andre materialer på kortet, men det gikk bra i mitt tilfelle. -Stigma Lenke til kommentar
hart Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Da er maskinen offisielt badet Vi fant ut at det ble mer spennende med et par ekstra komponenter festet til, så vi slengte in et lydkort, nettverks kort, CPU og masse minne (edo vell og merke) Maskinen ligger nå til tørk Tror jeg vekker denne tråden til live igjen. Nå er det 3 uker siden bading og livet går sin vante gang. Hva er status på prosjektet? Endret 7. januar 2005 av hart Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Et dårlig tegn muligens Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Vi er to knakende kjekke gutter på IKT-driftsfag som har et prosjekt på gang, jeg er mektig overbevist om at det går fint å bade hovedkortet (bokstavlig talt) men min kollega strider sterkt i mot.Så nå har det blitt til at han har med seg sin gammle pentium 1 150mhz maskin på skolen i nær fratid så vi kan bade hovedkortet å se om det overlever (skal selvfølgelig tørke det) Bilder og informasjon om hvem som vinner kommer. Mvh Audun og Marius. ..ja, og ikveld skal jeg finne meg en tilfeldig unge som jeg skal dynke i sjøen, for så å la det vesle krapylet ligge til tørk i et skap i 2-3 uker...Morder! sier jeg, morder! Endret 7. januar 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
hart Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Vi er to knakende kjekke gutter på IKT-driftsfag som har et prosjekt på gang, jeg er mektig overbevist om at det går fint å bade hovedkortet (bokstavlig talt) men min kollega strider sterkt i mot.Så nå har det blitt til at han har med seg sin gammle pentium 1 150mhz maskin på skolen i nær fratid så vi kan bade hovedkortet å se om det overlever (skal selvfølgelig tørke det) Bilder og informasjon om hvem som vinner kommer. Mvh Audun og Marius. ..ja, og ikveld skal jeg finne meg en tilfeldig unge som jeg skal dynke i sjøen, for så å la det vesle krapylet ligge til tørk i et skap i 2-3 uker...Morder! sier jeg, morder! Ozelot, du er på villspor. Dette handler ikke om babybading, men mer om barmhjertighetsdrap av eldre.. Det er snakk om en P1 150 MHz. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Ozelot, du er på villspor. Dette handler ikke om babybading, men mer om barmhjertighetsdrap av eldre.. Det er snakk om en P1 150 MHz. Ja ok da, siden jeg for aktiv dødshjelp er du tilgitt trådstarter...(hvis trådstarter noen gang kommer tilbake vel og merke...) Endret 7. januar 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
The one and only Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Men tror dere d går ann å spraylakkere alle pc delene med klarlakk, sørge for å få et godt og tett lag... så fyller vi kabinette med vann og skrur på pcen Det skal jeg prøve Angrer at jeg hev p1 maskinen min her om dagen hvor rått er ikke det a.. tenk å ha gullfisker i pc'n det hadde vært rå casemod det Lenke til kommentar
frustata Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Men tror dere d går ann å spraylakkere alle pc delene med klarlakk, sørge for å få et godt og tett lag... så fyller vi kabinette med vann og skrur på pcen Det skal jeg prøve Angrer at jeg hev p1 maskinen min her om dagen hvor rått er ikke det a.. tenk å ha gullfisker i pc'n det hadde vært rå casemod det Kult med døde gullfisker i kabinettet ja... Hvordan har du tenkt å fore dem når kabinettet er 100% tett? Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Men tror dere d går ann å spraylakkere alle pc delene med klarlakk, sørge for å få et godt og tett lag... så fyller vi kabinette med vann og skrur på pcen Det skal jeg prøve Angrer at jeg hev p1 maskinen min her om dagen hvor rått er ikke det a.. tenk å ha gullfisker i pc'n det hadde vært rå casemod det Kult med døde gullfisker i kabinettet ja... Hvordan har du tenkt å fore dem når kabinettet er 100% tett? Går alltids an å mekke en luke i toppen av kabinettet for fòring av gullfisk Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 hmm...putte i litt planter og da..så det så hjemmekoselig så! Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Ser for meg en stakkars gullfisk som blir sugd inn i CPU vifta. Lenke til kommentar
svas Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Ang. dypping av PC i "et eller annet": Permanent plassering av PC i olje PCen gikk som den skulle til den ble skiftet ut. Lenke til kommentar
The one and only Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Ser for meg en stakkars gullfisk som blir sugd inn i CPU vifta. Du har jo selvfølgelig vannkjøling da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå