Gå til innhold

Veddemål : Bading av hovedkort

Anbefalte innlegg

Prosjektet har blitt litt utsatt men jeg fikk en maskin med skolen i dag :!: Så det blir å sette den sammen i morgen og se om skrotet fungerer før vi drukner den.

Btw : Minne, pci kort og cpu vill stå i under badingen :yes:

Endret av gsn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk bare å ta ut minnebrikker og evt, andre enheter som står i slotter ol.

Hvis dere da tørker med kaldluft fra føner forså og bruke middels varme.

Deretter lar dere det lufttørke ett par dager går det nok helt fint.

Rengjorde et Asus P4C800E DeLuxe for en kompis for en 6-7 mnd. siden.

Det hadde fått en 1 1/2 liter med Cola over seg i standby. (power off)

Dette dusjet vi med 50/50 Zalo og vann deretter dusjet vi det med litt over lunket vann. Fønet det så tørt det gikk, lot det ligge noen dager. Før vi sprayet på en veldig god rensespray som er av ikke godkjent for salg i Norge. (men den funker)

Deretter spanderer man på seg en skikkelig flaske med trykkluft på boks og sprayer det helt rent og tørt. Good as new! (ennå da...) ;)

mvh

Kristian

Lenke til kommentar
Da er maskinen offisielt badet :p

Vi fant ut at det ble mer spennende med et par ekstra komponenter festet til, så vi slengte in et lydkort, nettverks kort, CPU og masse minne (edo vell og merke)

Maskinen ligger nå til tørk

Tror en uke er for lite om den ikke ligger varmt, som på et baderomsgulv med god ventilasjon.

Har badet elektronikk selv (et kort som en venn fikk sølt fullt av sticky cola), men da lå det nestne en måned på et varmt baderomsgulv etter et par timers intensiv-tørking rett etter badingen (føner hengt opp i hyssing). Lydkortet fungerer så langt jeg vet den dag i dag, så dette er fullt gjennomførbart. Jeg brukte faktisk en liten dash såpe til-og-med for å få vekk alt klisset, selv om jeg tror at du skal være veldig forsiktig med hva du bruker. Sikkert masse såper som kan korrodere eller reagere med andre materialer på kortet, men det gikk bra i mitt tilfelle.

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Da er maskinen offisielt badet  :p

Vi fant ut at det ble mer spennende med et par ekstra komponenter festet til, så vi slengte in et lydkort, nettverks kort, CPU og masse minne (edo vell og merke)

Maskinen ligger nå til tørk

Tror jeg vekker denne tråden til live igjen. Nå er det 3 uker siden bading og livet går sin vante gang. Hva er status på prosjektet? :cool:

Endret av hart
Lenke til kommentar
Vi er to knakende kjekke gutter på IKT-driftsfag som har et prosjekt på gang, jeg er mektig overbevist om at det går fint å bade hovedkortet (bokstavlig talt) men min kollega strider sterkt i mot.

Så nå har det blitt til at han har med seg sin gammle pentium 1 150mhz maskin på skolen i nær fratid så vi kan bade hovedkortet å se om det overlever (skal selvfølgelig tørke det)

Bilder og informasjon om hvem som vinner kommer.

Mvh Audun og Marius.

..ja, og ikveld skal jeg finne meg en tilfeldig unge som jeg skal dynke i sjøen, for så å la det vesle krapylet ligge til tørk i et skap i 2-3 uker...Morder! sier jeg, morder!

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Vi er to knakende kjekke gutter på IKT-driftsfag som har et prosjekt på gang, jeg er mektig overbevist om at det går fint å bade hovedkortet (bokstavlig talt) men min kollega strider sterkt i mot.

Så nå har det blitt til at han har med seg sin gammle pentium 1 150mhz maskin på skolen i nær fratid så vi kan bade hovedkortet å se om det overlever (skal selvfølgelig tørke det)

Bilder og informasjon om hvem som vinner kommer.

Mvh Audun og Marius.

..ja, og ikveld skal jeg finne meg en tilfeldig unge som jeg skal dynke i sjøen, for så å la det vesle krapylet ligge til tørk i et skap i 2-3 uker...Morder! sier jeg, morder!

Ozelot, du er på villspor. Dette handler ikke om babybading, men mer om barmhjertighetsdrap av eldre.. Det er snakk om en P1 150 MHz.

Lenke til kommentar

Ozelot, du er på villspor. Dette handler ikke om babybading, men mer om barmhjertighetsdrap av eldre.. Det er snakk om en P1 150 MHz.

Ja ok da, siden jeg for aktiv dødshjelp er du tilgitt trådstarter...(hvis trådstarter noen gang kommer tilbake vel og merke...)

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Men tror dere d går ann å spraylakkere alle pc delene med klarlakk, sørge for å få et godt og tett lag... så fyller vi kabinette med vann og skrur på pcen :p

Det skal jeg prøve :thumbup:

:wallbash: Angrer at jeg hev p1 maskinen min her om dagen :wallbash:

hvor rått er ikke det a.. :dribble: tenk å ha gullfisker i pc'n :w00t:

det hadde vært rå casemod det

Lenke til kommentar
Men tror dere d går ann å spraylakkere alle pc delene med klarlakk, sørge for å få et godt og tett lag... så fyller vi kabinette med vann og skrur på pcen :p

Kult med døde gullfisker i kabinettet ja... Hvordan har du tenkt å fore dem når kabinettet er 100% tett? :roll:

Lenke til kommentar

Kult med døde gullfisker i kabinettet ja... Hvordan har du tenkt å fore dem når kabinettet er 100% tett? :roll:

Går alltids an å mekke en luke i toppen av kabinettet for fòring av gullfisk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...