Gå til innhold

Skal kjøpe ny PC. Noen tips?

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart kjøpe meg ny pc. Skal prøve å være litt økonomisk og kjøpe komponenter fra forskjellige webshopper og da selvsagt bygge selv.

Her er det jeg skal ha meg.

Tower: Maxi, trenger litt plass, hater trange tower. Har sett ut Chieftech. Ny type er vel snart ute i butikkene. (Ca 1000,-)

HD: Har nettopp kjøpt en IBM 80 gig, og kjøper nok en ny av samme type for å ha i RAID. (Ca 1000,-)

CD-Brenner: 40X (Ca 1000,-)

Skjermkort: Geforce 4 eller Radeon 8500LE. TV-ut viktigst. (Ca 1000 - 2000,- Mest for penga helst)

Lydkort: AC3 såklart. (Ca 400 - 500,-)

Hovedkort: Støtte for USB 2.0 +++ (Ca 1000 - 1500,-)

Prosessor: XP eller P4 Northwood. Vil helst overklokke litt. Trenger kanskje en god vifte.

(Ca 1000 - 2000,- Mest for penga helst)

Ram: Minimum 256 MB, helst 512 MB. (700-1200,-)

Alt dette skal koste rundt 8-9000 spenn. Noen som har noen råd å komme med? Kanskje dere har en pc i samme prisklasse dere er fornøyd med?

[Har redigert denne her litt slik at dere ser hvilken prisklasse jeg ønsker å kjøpe i]

[ Denne Melding var redigert av: Phyro på 2002-06-02 14:51 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ikke anbefale deg å spre kjøpene dine på mange nettbutikker. Det er ikke like gøy hvis noe skulle ryke, og porto og ekspedisjon kan fort spise opp "gevinsten".

Det kan også være verdt å satse på en nettbutikk med godt rykte ang. retur. Kanskje er det verdt å betale 500 kr mer totalt og få god service hvis noe skulle gå galt. 500 kr på en PC du skal ha noen år blir tross alt ikke mye per dag. :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har jo lest at Northwood kan overklokkes endel ja. Kjøper jeg en 1.8 GHz Northwood bør jeg vel kunne overklokke den til en del over 2 GHz. Alle Northwood er vel "boxed" er de ikke? Hvor mye kan de overklokkes uten noen form for ekstra kjøling?

Hva er forskjellen ytelsesmessig på RAMBUS og DDR?

Lenke til kommentar

Kanskje du bør vente litt. Hørt rykter om at AMD Thoroughbred kommer/lanseres 9. juni (correct me if i'm wrong). Da kommer AMD opp i høyere mHz, og blir nok mer overklokkingsvennlig. Dette vil nok uansett skyve AMD sine cpuer mer ned i pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...