JKJK Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Har satt opp en filserver som en del brukere skal jobbe direkte mot her på bruket. Problemet er at når x antall brukere er pålogget på denne "serveren", får resten melding om at de "ikke har tilgang". Har prøvd å patche opp tcpip.sys til 500 connections, uten at jeg kom noe videre med det. Noen som har tips? Maskinen kjører Windows XP sp2 Endret 8. desember 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg har også strevet mye med fildeligen i Windows XP. Etter alle mulige forsøk på å få alt til å fungere, så anbefaler jeg deg å sette opp en ftp server istedet. Dette gir deg mye mer kontroll, fungerer bedre gjør det også. ServeU er en meget god gratis ftpserver. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) den kjører ftp server også, men hvis du leser litt nøyere ser du at brukerene skal kunne jobbe direkte opp mot serveren. edit: dessuten har brukerene av denne boksen noe begrenset med kunnskap, så det bør være så enkelt som mulig. Det blir for tungvindt om jeg må gå rundt å installere en decent ftp klient på over 500 pc'er. Endret 8. desember 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Ahh.. glemte det.. Hvor mange er det som skal jobbe mot maskinen? Windows XP med SP2 tillater bare 10 tilkoblinger til maskinen samtidig. Det kan overstyres, ligger vel noen guider på nettet for det, men mulig at det kan bryte med lisensavtalen. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 les posten en gang til..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Om du har mulighet for og oppgradere til Windows 2003 saa vil jeg anbefale det paa det sterkeste! Eventuelt Linux om dette kan funke for deg! Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) heiv meg på instant chatten til microsoft og den offisielle uttalelsen jeg fikk (jeg fikk ikke noen annen ) var at det ikke var mulig å endre dette. Poenget med sperren var at XP ikke skulle kunne brukes som filserver (ironisk nok). Min tankegang om å endre antall sockets i tcpip.sys ble selvsagt feil. Har muligheten til å oppgradere til server2003, men litt av poenget med denne pc'en var at den skulle fungere som delvis testPC/filserver. Oppgraderer jeg til 2003 forsvinner "test-pc" rollen. Hvis noen kommer med en smart løsning / hack til å ordne dette er jeg meget villig til å prøve. edit: fant kanskje noe som kan hjelpe litt.... Endret 8. desember 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Angaaende test PC... testing av hva? Faar sikkert brukt win2k3 til testing av diverse ting og Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Angaaende test PC... testing av hva? Faar sikkert brukt win2k3 til testing av diverse ting og jo, men ser for meg at enkelte programmer kan oppføre seg annerledes på server2003 enn xp... Ting som krever open gl f.eks. ( dårlig eksempel.... men du skjønner sikkert poenget). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Neh.. Ingen ting kommer til og se anderledes ut!! Men hva skal testes ? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Neh.. Ingen ting kommer til og se anderledes ut!! Men hva skal testes ? alt mulig software relatert... slik at jeg slipper å installere alt mulig ræl på arbeidsstasjonen min for å teste diverse programmer osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå