QireX Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Jeg har et problem med minnet mitt. System: Gigabyte K8NS nForce3 250 AMD Athlon 64 OCZ 1024MB EL Dual Channel optimized - Dual Pack Western Digital Caviar 7200rpm 40GB Hvorfor nekter maskinen min å kjøre begge brikkene? Med en brikke går det greit, men hvis jeg kjører begge så fryser maskinen like etter boot. Minnebrikkene er byttet to ganger. Ikke noe feil på dem. Er det hovedkortet, eller kan det være noe annet? Endret 8. desember 2004 av QireX Lenke til kommentar
Sir_Arcus Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg tror jeg ville satt penga mine på hovedkortet, har du forresten prøvd å ikke kjøre de i dual channel? Kan vel også prøve å resette BIOS hvis den er kjørt i single mode en stund. Oppgradere BIOS? Just my two cents... henrikert Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Dessverre er det noen hovedkort som nekter plenty å kjøre med 2 brikker, tenker da på Nforce3 brikkesettet spesielt. Hovedkortet er rett og slett allergisk mot noen typer minne. Lenke til kommentar
QireX Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Det vet jeg.. Har prøvd TwinMos, GEiL og nå OCZ.. Det har ikke noe med RAM-typen å gjøre.. Jeg har jo nForce3, men det fungerte bra med 2 brikker en måneds tid.. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Kjører begge brikkene på samme klokkefrekvens? For jeg vet at mange maskiner nekter å akseptere brikker med forskjellige frekvenser.. Om det ikke er tilfellet er det nok hovedkortet det er noe galt med. Men der har du mest sansynligvis garanti eller reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Sir_Arcus Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 raziel014 said: Kjører begge brikkene på samme klokkefrekvens?For jeg vet at mange maskiner nekter å akseptere brikker med forskjellige frekvenser.. Har du i det hele tatt lest gjennom første posten?? Selvfølgelig er det samme frekvens på minne når han har kjøpt dual pack... Nei, til trådstarter, send inn hovedkort så blir nok problemet fikset :-) henrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå