Gå til innhold

Problemer med oppstart av pc etter transport.

Anbefalte innlegg

Halloen folkens! Var hos min søster i noen dager og lastet ned en del greier så harddiskene var i gang konstant. Anyways da eg slå av pc'n igår og koblet den til hjemme så kommer eg ikke helt inn i windows. Får opp en melding om: "winlogon.sys apclication error...blablabla "memory could not be "written"

Er det noen som vet ka som har skjedd og ka eg kan gjøre?

Åssen ka eg kjøre checkdisk på maskinen for å se om det hjelper??

Trenger hjelp med dette før eg går amok. :p

:no:

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har nok skadet harddisken din.. last ned disktest fra din hardiskprodusents hjemme side.. (gjelder kun OS disken)

Så vil du da iaffal være på god vei i feilsøkinga.. så hvis dette meldes ifra programmet som feilfritt så må du nok ta å laste ned memtest og sjekke ram'en din.. hvis det ikke er noe av disse her er det nok muligens hovedkort...

Cpu kan du se bort ifra! enten så fungerer den eller så fungerer den ikke.. og tydligvis fungerer den iogmed at du får feilmeld i det hele tatt :p

EDIT: Forresten før du gjør noen utskiftinger så bør du prøve å installere windows på nytt hvis alt ser ut til å være feilfritt :)

Just in case.,. og husk å ta backup av det du har i disken hvis et er noe du vil spare på :)

Endret av Dazem
Lenke til kommentar
kommando linja da, faktisk ikkje sikker på om

du kan kjøre scandisk der, men trur det.

Ikke noe problem å kjøre scandisk fra kommandolinje, bare du har en "gammel" versjon av scandisk på diskett, den "nye" vil du bare få opp en feilmeld på at den ikke kan kjøres utenfor windows. Personlig ville jeg heller ha brukt en test fra produsenten av harddisken, da jeg ville stolt mer på den enn på scandisk

Lenke til kommentar

Ok folkens nå har eg tatt ut disken og puttet den som slave i en annen maskin og fikk tilgang til alt. Er det noe eg forsatt kan gjøre for å redde partisjonen så eg ikke må reinstallere alt? Holder likevel på å ta backup av det eg måtte finne men vil helst ikke formatere partisjonen helt enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...