2KTA Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Hei og hå! Er det noen her som har no peiling på oppbyggning og virkemåten til et konvensjonelt stifte-tenningsanlegg!? MVH Christoffer og Nicklas Lenke til kommentar
ARXco Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jepp, har alt i hodet men du får lese selv: http://auto.howstuffworks.com/ignition-system.htm mvh. Lenke til kommentar
2KTA Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Takker og bukker! Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 ARXco Skrevet 08/12/2004 : 09:52 Jepp, har alt i hodet men du får lese selv: http://auto.howstuffworks.com/ignition-system.htm mvh. Utrolig bra side da, kjempebra animering som jeg vil tro alle skjønner! Lenke til kommentar
DelCasa Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Ja, kjempebra! Selv jeg lærte litt mer enn jeg trodde nå. Det var bare ett problem. På min bil er det en såkalt sentrifugalregulator som jeg ikke helt skjønner oppgaven til. Det er ikke stift heller. Snakket med en person på Christoffersen & Bekken, han var i tvil om hva slags hovedoppgave den hadde og ba meg a en nærmere titt på den for å kunne gi noe mer konkret svar. Uansett er det kjempebra at de svarer på det de kan da! Noen som har noe detaljer på hva dette er og hvordan den fungerer? Og, om den kan være en årsak til at to sylyndere ikke går som de skal? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 DelCasa: Lag en ny tråd om problemet ditt. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 DelCasa Skrevet 10/12/2004 : 01:43 Ja, kjempebra! Selv jeg lærte litt mer enn jeg trodde nå. Det var bare ett problem. På min bil er det en såkalt sentrifugalregulator som jeg ikke helt skjønner oppgaven til. Uten å gå inn på akkurat problemet til "delcasa" kan man jo godt si at setrifugalregulatoren kommer inn under trådstarters spørsmål, da den regulatoren også gjelder stifte-tennigs funksjon. Det er enkelt forklart noen lodd som er festet på rotorakselen på en slik måte at rotoren vrir seg mot rotasjonsretningen, jo høere turtall jo mer vrir den. Hensikten med dette er å sørge for at stiften åpner tidligere når turtallet er høyt. Lenke til kommentar
DelCasa Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Ja, det var vel i sammenheng med nettopp dette jeg spurte. Var ment som ett mer generelt spørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå