chrisege Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Hei, Skal lage et lite LAN, 15-30 maskiner. Har skaffet tre stykk HUBer. 2 på 10Mbit og 1 på 10/100 Mbit. I tillegg har jeg skaffet en ruter som alt skal kobles sammen i. Spørsmålet er: Må jeg skifte ut de to 10 Mbit'ene med noe raskere? Er somsakt 15-30 maskiner som skal kobles opp. OG Hvor mye strøm må jeg regne med at går (amper). Noen som gitter å regne det ut, og si om vi kan kjøre det på en eller to kruser.?? Er usikker på hvor store kursene er. Men det er i gymsalen på skolen. Så det er vel noen nok så vanelig (16 Amper kanskje) Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Noe raskere en 10mbit? Det kommer vel litt ann på hvordan lan du arrangerer. Jeg har arrangert KarlsrudLAN tidligere (gaming-lan), og der hadde vi bare 10mbit, men det funka fett. (ca 20 deltagere) Jeg hadde 4 stk 48 porters switcher, og brukte 3 av dem. Det var ikke anntall porter som var problemet, men avstanden mellom dem. Er ingen som har med seg lange kabler Vi satt i kantina på skolen, og der hadde de evig med strøm. Vi beregnet ca 4 pc'er på 16 amper, men som jeg har forstått nå drar ikke en pc mer enn 1 amper. Edit: Vi hadde 1000mbit mellom switchene Endret 8. desember 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Hvis man regner med 350w pr maskin så holder 2x16Amp kurser akuratt til 20stk, men du kan muligens regne med noe mindre. Det er jo greit at alle har 100Mbit, men det går greit med 10Mbit og da. Men da burde ha det slik at det er 100Mbit mellom 10Mbit switchene som går til burkerne. På den måten slipper du at en som laster ødelegger for andre som spiller. Njaal Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Glemte å si det: Dette er et gammingsLAN Jeg tviler på at det blir noe Internet. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Glemte å si det: Dette er et gammingsLAN Jeg tviler på at det blir noe Internet. gamerlan trenger ikke superraske nettverk, bør være switchet da.. 10mbit på dette antallet burde fungere greit. Og til Jonas, 1000mbit mellom switchene, og bare 10mbit porter på switchene, hørtes ut som noe rare greier? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Og til Jonas, 1000mbit mellom switchene, og bare 10mbit porter på switchene, hørtes ut som noe rare greier? Jeg syntes det jeg også da jeg så på switchene første gangen, men det er sånn. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Hvis switchene er til internett funker det med 10Mb, men hvis det er for å flytte filer fra data A til data B kan det komme til å bli en slitsom afære. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå