Gå til innhold

Død WD, noen håp?

Anbefalte innlegg

Hallo

Wd 80gb harddisken min sa selvsagt takk for seg i kveld, den var fyllt til randen med godsaker jeg gjennom tidene har lasta ned, men det værste av alt er at HL2'n og alt forsvant også, og da sikkert også save filene mine... kjedelig hvis jeg må begynne heeeelt på nytt :cry:, har selvsagt dvd'n, men av en eller annen grunn må filene preloades fra steam? holder uansett på å laste ned igjen nå...

tilbake til topic.

det er tydeligvis strøminntaket på wd'n som har gått, skjer ikke en døyt om jeg plugger i strømkabelen, og hvis jeg plugger den inn slutter også de andre diskene jeg har på samme ledningssløyfen å funke.

noen som vet om det er mulig å koble på ett annet strøm inntak på disken? er det isåfall rimelig greit? ser ut som det bare sitter i noen skruer, men det er vel mer komplisert enn som så tenker jeg.

Har jo garanti på disken fortsatt, så det er ikkeno problem men kunne godt tenkt meg å få tilbake de ørten gb med film som jeg har der....

noen som har noen gode løsninger?

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minner om en kortslutning av noe slag, har du et multimeter? sjekk pinnene i molexkontakten på harddisken med det, så vet du for sikkert om du må bytte ut noe..

Har du en gammel dritt psu liggende, kan du forsøke å kople den på 80Gb disken din..

Kople psu2 til strømnettet, og kople til en molexkontakt til 80GB'en..

finn fram den grønne(?) og lilla(?) ledningen på atx kontakten til den gamle psuen. (står beskrevet på siden av psuen hva som er hva, du skal ha ps:on og powergood signalet), kortslutt disse ledningene for å tvinge psuen til å starte. (kan hende du må kople til en 6v lyspære på +5v railen, da en psu ikke leverer full guffe på 12v railen før den begynner å gi ut på +5v.)

Starter ikke harddisken da, må du nok avskrive den..

Lenke til kommentar

Heisann

Takker for svar

Har prøvd å få fart på harddisken med en annen psu nå, men den er fortsatt like død :cry:

erd vil vel heller ikke funke når harddisken er helt død antar jeg? disken kommer ikke opp i bios...

finnes vel ingen håp for å få ut noe av disken da? bortsett fra ibas, men det er fullstendig uaktuelt.

er det mulig å enkelt montere strømkretsen fra en maken disk? hvis det er mulig, kan jeg eventuelt gjøre det.

noe flere forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...