Gå til innhold

Rome Total War: Problemer med low happyness i byene!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Public health hjelper faktisk ikke på squalor, merkelig nok. I alle fall det jeg har hørt på www.twcenter.net. Bruk gode guvernører, bygg templer, arenaer og hesteløpsbaner. Hvis du er noen andre enn roma bygger du templer og andre ting som gir deg hapiness :p Og ha en garnison i byen, det hjelper på de små byene.

 

Herr Brun

Lenke til kommentar

drep befolkningen din, det hjelper selv om det er litt drastisk.

ta å send en diplomat til en factionene som du er i krig mot å gi den byen du ønsker å kutte ned på innbyggertallet i.

gi byen til den factionen som gave, og så er det bare å ta over byen igjen med den garisonen som ble kasta ut av byen ta du gav den bort. og vips befolkningen er liten og glad.

Lenke til kommentar
drep befolkningen din, det hjelper selv om det er litt drastisk.

ta å send en diplomat til en factionene som du er i krig mot å gi den byen du ønsker å kutte ned på innbyggertallet i.

gi byen til den factionen som gave, og så er det bare å ta over byen igjen med den garisonen som ble kasta ut av byen ta du gav den bort. og vips befolkningen er liten og glad.

 

 

Hehe...din sadist... :!:

 

Men det er jo litt feil da at byen skal bli et helvette å drive bare på grunn av at det er mange folk i den...

!!!

Lenke til kommentar
Har hatt en del riots nå i det siste å opprørerne har tatt over byen min...:7

Men det fine er at hver gang jeg tar den tilbake så dreper jeg nesten alle innbyggerne å får haugevis med peng å alle er glade...=)

Får mer respekt i andre byer også virker det som....=)

bra! bare hugg dem ned. de fortjener det, fordømte opprørere.

er altid like gøy å knerte en by med mer enn 30 tusen innbyggere og se hvor mye penger man tjener :dribble:

Lenke til kommentar
Har hatt en del riots nå i det siste å opprørerne har tatt over byen min...:7

Men det fine er at hver gang jeg tar den tilbake så dreper jeg nesten alle innbyggerne å får haugevis med peng å alle er glade...=)

Får mer respekt i andre byer også virker det som....=)

bra! bare hugg dem ned. de fortjener det, fordømte opprørere.

er altid like gøy å knerte en by med mer enn 30 tusen innbyggere og se hvor mye penger man tjener :dribble:

Har fått opptil 22.000 for å ta å utrydde ein by! :innocent:

Endret av dedLy_sCoRpIoN
Lenke til kommentar
bra! bare hugg dem ned. de fortjener det, fordømte opprørere.

er altid like gøy å knerte en by med mer enn 30 tusen innbyggere og se hvor mye penger man tjener dribble.gif

 

 

Hehe det er jo litt artig da at folk blir så jævlig glade når man dreper alle innbyggerne i en by...

Skulle ha vært en sånn en exterminate knapp som man bare kunne trykke på når folketalle ble for høyt...=)

Tror den hadde vært flittig brukt...:p

Hadde jeg kunnet noe med moding å sånt hadde jeg laget en slik knapp selv...

Lenke til kommentar

Tro meg gutter, massacre hjelper _ikke_ på økonomien. Akkurat den vil kanskje gå i pluss, men alle andre vil gå i minus. Mange folk=mye skattepenger. Rekrutter heller en haug peasants og send til andre byer (Da dør ikke alle, men du tømmer byen ganske godt). Capitol flytter du ved å gå på city details og trykke på "set faction capital".

 

Herr Brun

Lenke til kommentar

Hjalp på økonomien hos meg...

Vet at det egentlig ikke er logisk men det gjorde nå det...

Var 5000 i minus før jeg begynte på min masakre på 4 av byene mine, å nå er jeg 5000 i pluss per runde...=)

Fikk også rundt 70000 i loting penger for de byene....så jeg tjente mer enn jeg tapte...=)

å innbyggertallet i byene jeg masakrerte øker med 8-9prosent...=)

Dessuten begynte folk i de andre byene å bli mere gla i meg da jeg masakrerte masse folk...Kanskje de fikk mere respekt?!?!

Vet ikke jeg...

Lenke til kommentar

Du kan gå i minus i den enkelte byen ja, men det har ikke en dritt å si. Det som teller er hvordan selve landet ditt sin økonomi går. Upkeepen til armyen er så stor, og forandres ikke hvis du ikke får færre/flere enheter. Hvis en by mister alle innbyggerne vil den betale mindre, men alle andre byer vil betale mere! Det er ikke så vanskelig å forstå...

 

Herr Brun

Lenke til kommentar
Du kan gå i minus i den enkelte byen ja, men det har ikke en dritt å si. Det som teller er hvordan selve landet ditt sin økonomi går. Upkeepen til armyen er så stor, og forandres ikke hvis du ikke får færre/flere enheter. Hvis en by mister alle innbyggerne vil den betale mindre, men alle andre byer vil betale mere! Det er ikke så vanskelig å forstå...

 

Skjønner det! Det du sier er helt logisk...

Bare det at sånn var det ikke....

Gikk fra 5000 i minus totalt for hele landet til 5000 i pluss etter min sinnsyke massakre...

Det jeg også syntes er rart er at uansett om man har bygd alle bygningene man kan bygge å har over 30000 innbyggere å 0% økning i byen så blir alle innbyggerne mindre og mindre glade for hver runde som går!!

Til slutt gjør de opprør å rævp**er deg kraftig...

Er så teit at det ikke går ann å gjøre innbyggerne glade uansett hva man gjør...:/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du exterminater ALLE byene dine i samme turn vil det gå bra:

 

Spiller med scipii nå, gikk i heidundrende underskudd på grunn av de plagsomme folka, bestemte meg dermed for å sende en dipomat for å gi bort 6 av 7 byer (unntatt capital) Så angrep jeg og exterminated( :evil: ) alle byene i samme turn, så skifta jeg capitol og ga bort min forrige capitol (fortsatt i samme turn) så angrep jeg den og exterminated, hadde nå renset alle byene mine i samme turn og dermed gikk jeg fra -10 000 til 150 000 denarii :D hehe fikk nok litt mer enn deg da dedLy_sCoRpIoN! Etterpå var alle folka mine glade og nå når jeg på "Very high tax rate" i ALLE byene mine har byene mine 140-210 i public order :ohmy: !

Og antall befokning øker med7-10%(!!)

 

Har nå etter en del turns 120 000 går ikke i underskudd, men bruker mye av pengene på nye bygninger og fler soldater. Deter nok noe av grunnen til at byene mine er populære.

 

Hva har vi lært i dag?? Jo exterminate ALLE byene så går det bra :thumbup:  !

Ps: i samme turn!!!

 

TSP :xmas:

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...