w0d00 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Etter at jeg fikk ny cpu og hk og formaterte, så fikk jeg en feilmelding når jeg skrudde på maskinen.. Det stod noe slikt; CMOS ERROR, press F1 to continue or Delete to go to settings. Jeg trykket F1.. Skulle jeg valgt å gå til BIOS og muligens rettet på noe?? Maskinen min fryser/stopper opp ganske ofte.. Og lurer på hba som kan være galt.. Noen som kan hjelpe? Endret 8. desember 2004 av w0d00 Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Gå inn i BIOS -> Lagre Så slipper du den meldingen flere ganger At maskinen din fryser kan ha mange årsaker, er det i noen spesielle tilfeller at den låser seg ? Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg får ikke den meldingen lenger.. Den ble borte etter at jeg trykket F1... Trpdde kanskje den hadde lagret noe feil instillinger eller noe... Får den oftest når jeg begynner eller avslutter en oppgave.. Har kjedd to ganger når jeg har prøvd å stille på lyssettingene i Half Life 2... Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Min erfaring med cmos error er at batteriet på hovedkortet er gåent, eller hvis hk'et er nytt, har ikke den "plast-sikringen" blitt tatt bort Men hvis alt funker nå så er jo det greit Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Hmmm...? Har ikke fjernet noe plastsikring jeg iallefall... Problemet er vel at jeg er redd for at "frysingen" kan ha noe med den erroren jeg fikk første gang jeg skrudde på PCen... Og da bare trykket Continue.. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Sjekk at det er strøm på CMOS batteriet. Hvis ikke det er strøm kjører du bare med Default settings i BIOS siden du trykte F1. Du kan evt. laste ned nyeste BIOS til hovedkortet ditt fra hovedkoprtprodusenten sin hjemmeside. Virker rart om BIOSen skal være årsaken til at spillene fryser (med mindre du har overklokket (i BIOSen) da). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå