Gå til innhold

Hvilken 20" LCD?


AtroZ

Anbefalte innlegg

Har lurt på å kjøpe Viewsonic VP201s, link

Kjenner en som kommer hjem fra usa, så jeg har muligheten til å gjøre et scoop. :w00t:

Viewsonic VP201s koster under 4500 kr i usa. :love:

 

Noen erfaringer på denne?

 

Eventuellt andre forslag til stooor lcd skjerm, minimum 19"

 

På forhånd takk for alle innspill

 

 

-AtroZ-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt denne skjermen i to uker nå, og kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd.

 

Jeg jobber hovedsakelig med programmering, og økningen i billedflate fra 1280x1024 til 1600x1200 er helt genial. Om man benytter pivot-funksjonen og stiller skjermen på høykant, har man tilnærmet "uendelig" med kodelinjer oppe :cool:

 

Fargene er sterke og klare, men hvor nøyaktig gjengivelsen er kan jeg ikke si så mye om. Jeg planlegger å låne kalibreringsverktøy fra arbeid for å finne ut dette, men bildebehandlingen jeg driver med begrenser seg til å holde orden på familiebildene, så dette er uansett ikke veldig viktig for meg.

 

Jeg har ikke testet annet av spill enn noen gjennomkjøringer i 3D mark 2001, og spesielt nature var meget lekker i 1600x1200. Ikke spør meg om Ghosting, for det har jeg ingen ide om.

 

Så deler av Independece day i går på DVD, og ble veldig imponert. Skarpt og fint, med levende farger.

 

I utgangspunktet fikk jeg ikke skjermkortet (Radeon 9100) til å levere et stabilt DVI-signal i 1600x1200, så jeg måtte kjøre D-SUB. Dette medførte at tekst ble uskarp. Ett enkelt trykk på autojustering, og skarphet, kontrast og lysstyrke ble tilnærmet perfekt. Har i ettertid også fått satt opp DVI, og må si jeg har store problemer med å skille kvaliteten på disse to.

 

For å summere kan jeg bare si at 4500,- for den skjermen er et regelrett røverkjøp. Jeg har testet en god del skjermer på jobb (Samsung 193T, 910T som jeg bruker nå, 213T, Acer i diverse varianter, Dell 17-19, aoc etc.) Og ingen av disse kan måle seg med ViewSonicen.

 

Det eneste som ville bekymret meg med å kjøpe skjermen fra USA, er at de vel kjører 110 V (?) på strømnettet, og at dette kan gjøre at den ikke kan brukes her i landet. Dette bør du avgjort sjekke ut før du handler.

 

R.

Endret av Plukkern
Lenke til kommentar

Hva med en 20.1" widescreen? link

 

Jeg vet det er mulig å få tak i rabatt kuponger som gir deg et avslag på 25% på alle monitorer hos Dell, da får du den for 590$, mye lcd for pengene der.

 

Leste en plass at det er det samme panelet som brukes i Apples 20" cinema display.

Endret av eggi
Lenke til kommentar

Du kan vinne slike kuponger ved å registrere deg og spille Dellf.

Problemet er at du kan bare spille en gang per dag og sjansen for å få kupongen for monitor rabatt er 1.8%. Her

er en forum tråd om spillet og folk som gir bort sine vunnede bonger.

Hvis det ikke dukker en opp der så ser jeg de selges på ebay for 2.90$.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...