ilpostino Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg har moddet xBoxen min og har lest i diverse medier at m$ har oppgradert Live! og banner kontoer med moddede xBoxer fra Live. Jeg har ennå ikke registrert meg på Live men jeg regner med at jeg kommer til å gjøre det innen de nærmeste månedene. når jeg regger xBoxen med original bios men med større hardisk enn den som er original.. er det nok til at jeg blir sperret ute fra Live.. noen som har noen info på det..? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Onde tunger vil ha det til at hvis X-box'en er modifisert på noen måte, så er bai-bai Live. Så en større HD vil også få deg bannet. Hvis ikke har en bios som forteller MS akkurat det MS vil høre.. FInnes det forresten? Og dette er bare ting jeg har lest, så ta det med noen kilo salt. Lenke til kommentar
friskies Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Tviler ikke ett sekund eller! Hvis dette stemmer, kommer det til å bli bråk, og ender kanskje med at M$ må slutte å ban`e kontoer. Hvis ikke så finner folk sikkert en løsning. As usual Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Var noen rykter om at box-live sjekka serial-nummeret på HDD.. og hvis denne ikke stemte så ville du bli banna fra LIVE. Men dette tror jeg ikke er faktka, for i såtilfelle så er det ulovelig.. For det å chippe xboxen din, og sette inn en større HDD er IKKE ulovelig som mange tror. Men man får jo ikke spilt pirat-spill på LIVE, da man må deaktivere chippen når man spiller live, og bruke ett originalt spill. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 For det å chippe xboxen din, og sette inn en større HDD er IKKE ulovelig som mange tror. Det er ikke ulovlig i henhold til norsk/internasjonal lov å modifisere sin Xbox, men om du vil være med på Xbox Live (som er en lukket betalingstjeneste fra Microsoft) er et av kravene fra Microsoft at maskinen du skal bruke på Xbox Live ikke skal være modifisert. Og dermed har Microsoft rett til å utestenge maskinen din om den er modifisert, og dermed bryter med retningslinjene. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 For det å chippe xboxen din, og sette inn en større HDD er IKKE ulovelig som mange tror. Det er ikke ulovlig i henhold til norsk/internasjonal lov å modifisere sin Xbox, men om du vil være med på Xbox Live (som er en lukket betalingstjeneste fra Microsoft) er et av kravene fra Microsoft at maskinen du skal bruke på Xbox Live ikke skal være modifisert. Og dermed har Microsoft rett til å utestenge maskinen din om den er modifisert, og dermed bryter med retningslinjene. så lenge jeg har kjøpt en vare så synes jeg at jeg skal få lov til å gjøre hva jeg vil med den.. jeg har en deltidsjobb i en jernvarebutikk og det ville blitt teit hver gang jeg solgte feks en motorsag, øks, hammer etc om "du skal vel ikke gjøre noe ulovlig med denne?" så lenge det er min vare kan kaste den i veggen eller hoppe på den for den saks skyld.. jeg har jo kjøpt og betalt den. og m$ burde jo fått med seg at xBoxen er kanskje den mest populære konsollen å modifisere.... Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 MS nekter deg ikke å modifisere den. Det de derimot gjør er å nekte modifiserte xboxer, å benytte seg av en extra tjeneste som tilbys, ingenting galt med dette. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 så lenge jeg har kjøpt en vare så synes jeg at jeg skal få lov til å gjøre hva jeg vil med den.. jeg har en deltidsjobb i en jernvarebutikk og det ville blitt teit hver gang jeg solgte feks en motorsag, øks, hammer etc om "du skal vel ikke gjøre noe ulovlig med denne?" så lenge det er min vare kan kaste den i veggen eller hoppe på den for den saks skyld.. jeg har jo kjøpt og betalt den. og m$ burde jo fått med seg at xBoxen er kanskje den mest populære konsollen å modifisere.... Ja, du kan gjøre absolutt hva du vil med maskinen din, Microsoft nekter deg ikke det. Men Xbox Live er ikke en del av Xbox, det er en tilleggstjeneste fra Microsoft. En vare du kjøper. Og denne tjenesten tillater ikke modifiserte maskiner. Er det så vanskelig å forstå? Microsoft nekter deg ikke å gjøre hva du vil med maskinen din, du kan dytte den opp i rompa for alt de bryr seg, men de nekter deg adgang til et lukket nettverk dersom du velger å modifisere den vekk fra Microsofts standard. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 så lenge jeg har kjøpt en vare så synes jeg at jeg skal få lov til å gjøre hva jeg vil med den.. jeg har en deltidsjobb i en jernvarebutikk og det ville blitt teit hver gang jeg solgte feks en motorsag, øks, hammer etc om "du skal vel ikke gjøre noe ulovlig med denne?" Mja, men nå spør ikke de som selger Xbox-konsoller om du har tenkt å modifisere den. Du kjøper en tjeneste av MS, en tjeneste som forutsetter at du ikke kan bruke en modifisert Xbox. Skal sammenligningen din holde vann, må det nesten være snakk om en motorsag-konkurranse, og du tar med den blodtrimmete motorsagen din (som ikke er tillatt å bruke i henhold til reglene). Lenke til kommentar
jvestby Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Må bare nevne at jeg har TSOP flashet xboxen min med to bioser. En original og en "hacket" Bruker originalen når jeg er på Live og det funker fett. Har også en 120 gig harddisk i den og har ikke merket noen problemer med det. Har vært på Live siden jeg kjøpte Halo 2 når det kom ut og aldri merket noe til banning. MEN: på diverse forum sies det at Live registrerer hdd serial mot eeprom FØRSTE gangen du kobler deg til Live. Har du derfor satt inn stor harddisk først så skal det ikke være noe problem. Endret 8. desember 2004 av jvestby Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Så lenge det er min vare kan kaste den i veggen eller hoppe på den for den saks skyld.. jeg har jo kjøpt og betalt den. og m$ burde jo fått med seg at xBoxen er kanskje den mest populære konsollen å modifisere.... Selvfølgelig kan du modifisere Xboxen din alt du orker. Men som nevnt ovenfor er Xbox Live en lukket betalingstjeneste der enhver modifisering av enten hard- eller software ikke er tillatt. Dette står forøvrig helt klart i betingelsene for Xbox Live. Det er selvfølgelig flere grunner til dette: En er selvfølgelig at de ønsker å utestenge de som piratkopierer spill (ja, jeg vet at man kan modde Xboxen uten nødvendigvis å ha planer om å piratspill på den, men absolutt ingen jeg kjenner med modda Xbox har mindre enn 20-30 'gratis' spill på den...) Men det viktigste er jo å hindre at man i multiplayer (som jo er hele poenget med Live) ikke slipper til folk som har modifisert f.eks. programmer så de får fordeler ovenfor andre (hacks o.l.). Jeg dropper ihvertfall Xbox live det sekundet det dukker opp folk som opplagt utnytter cheats i spill. Jeg betaler for å få en rettferdig spillopplevelse der den enkeltes prestasjoner og ikke cheats/hardware (les: mange online-spill på PC...) avgjør hvem som vinner. Endret 8. desember 2004 av Shimano Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Hvis dere virkelig er overrasket over at MS gjør det slik kan dere jammen ta dere en bolle hver. Den eneste motivasjonen dere har bak modding er piratkopiering, og dere tror at dere får blessing av MS for å gjøre det? Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 M$ finner ut om harddisken din er original, er den ikke er du bannet. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Men tingen er jo den at mna faktisk ikke KAN spille priat-spill på xbox live.. det er en egen sperre for dette... Så for de med modda xbox som vil spille LIVE (var i allefall slik), så måtte man skru av Chippen sin, starte opp xboxen sin på vanlig måte med ett ORIGINALT spill... Synes ikke det henger på greip.. menmen.. spiller ikke live uansett jeg... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Den eneste motivasjonen dere har bak modding er piratkopiering, og dere tror at dere får blessing av MS for å gjøre det? det er mer enn piratkopiering av spill som motiverte meg for å modde xBoxen min.. Lenke til kommentar
T-St0ne Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Den eneste motivasjonen dere har bak modding er piratkopiering, og dere tror at dere får blessing av MS for å gjøre det? det er mer enn piratkopiering av spill som motiverte meg for å modde xBoxen min.. Jeg må si meg enig i dette. Modda Xbox som mediacenter / dvdspiller / spillmaskin i stua er helt suverent. Hadde foresten ikke kjøpt den om ikke det gikk å sette i en større hdd og låse opp xboxens fulle potensiale. Kanskje litt off topic her... Lenke til kommentar
Neshaug Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jaja. Live har ikke så mange spillere, og det blir hvertfall ikke flere ser jeg. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jaja. Live har ikke så mange spillere, og det blir hvertfall ikke flere ser jeg. Da tror jeg du må skifte briller - Live vokser som et uvær. Lenke til kommentar
Badinuff Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Akkurat nå er det f.eks. 9854 spillere online som spiller Halo 2 på Xbox Live. Nå er det jo også den svakeste tiden på døgnet (før Europa har satt i gang for alvor og tidlig på morgenen i USA). Det gjør det til det tredje mest spilte online-spillet akkurat nå, - kun slått av CounterStrike og CounterStrike Source (PC). Bad Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Det gjør det til det tredje mest spilte online-spillet akkurat nå, - kun slått av CounterStrike og CounterStrike Source (PC). Nemlig! - Her er statistikk for et minutt siden: Halo 2 - Xbox Live Statistics (last 24 hrs) Unique Players: 316,616 Matches Logged: 667,450 Players Online: 10,297 Mer enn 300.000 har med andre ord spilt Halo 2 online det siste døgnet. Ganske imponerende tall hvis du spør meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå