Gå til innhold

Din drømmebåt her:D

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Du vil ikke heller ha innenbords altså?

Jeg synes at båter som er over 22fot burde ha innenbords motorer. Da ser de mye mer elegante ut enn med et svært beist av en påhengsmotor. Fordelen med påhengsmotorer er at de er lette å bytte ut, rimeligere og veier mindre. Ulempen er at de støyer mye mer enn innenbordsmotorer.

Har sett både ibiza 24 og 26 med påhengsmotorer, båtene er lekre, men passer ikke med påhengere.

Hva med denne her da Bjerknez?

Ibiza weekender 23fot:

http://www.ibizaboats.no/?page=boats&t...nder&id=493

post-170365-1249915820_thumb.jpg

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Heisann :)

Tenkte jeg kunne starte en tråd hvor dere båtentusiaster legger inn bilde av deres drømmebåt. Gjerne hvilke model, hvor mye den koster ny osv, litt fakta med andre ord (om dere gidder). Men vær litt realistiske da, nytter ikke å fyre inn bilde av "The World" og "Titanic" osv ;)

Her er min lekkerbisken: En princess :love: Antar at den koster rundt 5-7 mill ny, kommer helt an på hva du skal ha i båten av interiør og hva du skal unne deg av ekstrautstyr, luksus o.l.

En jeg kjenner har en slik :D

Kjempefin båt :--)

Lenke til kommentar
Du vil ikke heller ha innenbords altså?

jeg synes at båter som er over 22fot burde ha innenbords motorer.da ser de mye mer elegante ut enn med et svært beist av en påhengsmotor. fordelen med påhengsmotorer er at de er lette å bytte ut, rimeligere og veier mindre. ulempen er at de støyer mye mer enn innenbordsmotorer.

har sett både ibiza 24 og 26 med påhengsmotorer, båtene er lekre,men passer ikke med påhengere.

hva med denne her da Bjerknez?

ibiza weekender 23fot:

http://www.ibizaboats.no/?page=boats&t...nder&id=493

Denne båten drar ikke akkurat skinnet av pølsa. Det er vel en av "svakhetene" med innenbordsmodellene til Ibiza. En 24 Touring med 300HK'er Suzuki gjør lett rundt 50 knop og blir derfor mye morsommere og kjøre.

Dessuten så koster en med innenbordsmotor vesentlig mer. Å jeg er ikke en person som vil betale mer for mindre fart... selv om dette også kan ha sine fordeler for noen.

Lenke til kommentar
Spørs jo litt om planen er å ha båten over lengre tid. Sparer jo en del penger på å kjøre med en innenbords diesel-motor, enn en utenbords bensin-motor.

Man må jo ta med i beregningen at 23 weekender koster nesten 100.000(!)kr. mer enn 24 touring da med samme HK. på motor.

Tviler på at man sparer inn så mye som 100.000 laken. Dessuten så er jo farten også vesentlig dårligere på weekender...

Innenbords er sikkert knall for den som ikke ønsker fart samt for dem som tenker veeeeeeldig langsiktig og har planer om å eie båten til den synker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...