Andreaz_ Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg har lest gjennom halve posten, regner ikke med at det står så veldig mye nyttig: Det eneste jeg vil si er at telefonselgere som oppfører seg som profesjonelle telefonselgere (Altså noen som jobber innenfor bransjen, og kan spillereglene - folkeskikk o.l) pleier jeg som oftest å bare si at jeg ikke er interessert. Men det er noe som gjør meg veldig sint: Jeg har en Bestemor som bor på andre siden av dette flotte landet som ofte blir besøkt av dørselgere og telefon selger: Hun har bare ikke hjerte til å avvise disse selgerne som lurer henne trill rundt med å fortelle diverse historier o.l f.eks. "Jeg har kone og barn...." - Veldig kjekke historier og masse annet - Bare fordi hun er gamme og alt for snill. Dette ender som oftest opp med at hun ikke klarer å si nei, og ender opp med masse hun værken trenger eller har råd til med de få tusenlappene hun får i måneden. Jeg fatter ikke at slike selgere kan gjøre slikt med våre snille og godhjertede pensjonister. Det ender som oftest opp med at vi må ordne opp med angreretten osv. Ikke noe spesiellt gøy. Men det beste du kan gjøre for å skremme telefonselgerne vekk er å si "nei takk". Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 VELDIG of det der.. Jeg er selv en ringe-å-plage-folk-konsulent og det er en grei nok jobb...Hvis dere bare kan ane hvor mye vi ler av dere som tror dere er så smarte og kan bli kvitt oss på en morsom måte. Jeg kan love deg at jeg ler 3 ganger så mye av deg som du ler av meg. Du kan le du,men det er vel ikke noe særlig artig og tenke på at du er hatet av millioner av mennesker? Lenke til kommentar
Ehrgeiz Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 VELDIG of det der..Jeg er selv en ringe-å-plage-folk-konsulent og det er en grei nok jobb...Hvis dere bare kan ane hvor mye vi ler av dere som tror dere er så smarte og kan bli kvitt oss på en morsom måte. Jeg kan love deg at jeg ler 3 ganger så mye av deg som du ler av meg. Så hvis jeg bare legger vekk telefonen og lar deg snakke ut i tomme lufta, så sitter du og kollegaene dine der og ler hardt? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 VELDIG of det der..Jeg er selv en ringe-å-plage-folk-konsulent og det er en grei nok jobb...Hvis dere bare kan ane hvor mye vi ler av dere som tror dere er så smarte og kan bli kvitt oss på en morsom måte. Jeg kan love deg at jeg ler 3 ganger så mye av deg som du ler av meg. Så hvis jeg bare legger vekk telefonen og lar deg snakke ut i tomme lufta, så sitter du og kollegaene dine der og ler hardt? Da legger de på, hvis de har jobba i mer enn en uke. De som har litt peiling lukter lunta. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 en dust sm har ringt meg 2 dager på rad1. hun fatter ikke at hun ikke nar moren min på min tlf. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 VELDIG of det der..Jeg er selv en ringe-å-plage-folk-konsulent og det er en grei nok jobb...Hvis dere bare kan ane hvor mye vi ler av dere som tror dere er så smarte og kan bli kvitt oss på en morsom måte. Jeg kan love deg at jeg ler 3 ganger så mye av deg som du ler av meg. Så hvis jeg bare legger vekk telefonen og lar deg snakke ut i tomme lufta, så sitter du og kollegaene dine der og ler hardt? Da legger de på, hvis de har jobba i mer enn en uke. De som har litt peiling lukter lunta. Eventuelt benytter anledningen til et par minutter pause, samtidig som snittiden på samtalene øker Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Hva er det frekkeste / slemmeste du kan gjøre mot en telefonselger. Spør om de vil ha telefonsex med deg? ( ) Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Gnomwnz hadde du spurt meg hadde jeg nok bare sagt "ja, start du da"...de fleste som prøver seg på den slenger på røret fortere en du får sagt kake... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg tror ikke helt dere "luringer" skjønner poenget. Telefonselgeren bryr seg fint lite om han snakker ut i tomlufta eller bare lar røret ligge av. Det betyr nemlig høyere gjennomsnittstid på samtalen, og jo lengre samtaler, jo bedre lønn tilsammen. Så dere hjelper dem å tjene mere penger mens de tar seg en liten pustepause. De er bare mennesker de også. Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hater telefonselgere, ikke personlig, men irriterende! Pleier å bare legge røret fra meg, og si at du skal få snakke med en annen, tar ganske lang stund før de legger på ja... Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Heh, en gang skulle jeg følge et råd fra en post her på forumet om at man skulle spørre selgeren om nummeret hans/hennes, og da ville selgeren sikkert si "det er privat" og du skulle da svare "sånn har vi det også". Etter noen dager ringte det en selger, og jeg skulle utføre planen... Det som skjedde var at jeg blei aggresiv og sint i stemmen, og det hele blei en fiasko... Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Tykk her folkens så slipper dere dritten. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Bare si "Nei, jeg kjøper ikke noe over telefonen desverre, hade bra". Da blir du nok lagt på "Ikke salg" listen og tar sikkert en stund før du blir oppringt ever again. Hvis du skal være jævlig så kan du sitte å høre på hva de har å si, spørre om tilbudet, hvem som står bak og passe på at du drar mange minutter fra denne selgeren. Når de ikke får igjennom et salg, men har sittet i mange mange minutter, så blir de nok litt oppgitt. Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Da legger de på, hvis de har jobba i mer enn en uke. De som har litt peiling lukter lunta. Nettopp sitter aldri å venter mer enn et minutt... Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Later som du er homo evt. lesbisk og sier "du er en deilig deilig mann\dame jaja å den deilige stemmen din rasper svakt mot øret mitt" (ja, har sett den i pondus . ) Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg tror ikke helt dere "luringer" skjønner poenget. Right back at you. Telefonselgeren bryr seg fint lite om han snakker ut i tomlufta eller bare lar røret ligge av. Nei? Såklart ikke? Man forsøker jo å selge mest mulig. Det betyr nemlig høyere gjennomsnittstid på samtalen, Det stemmer forsåvidt. og jo lengre samtaler, jo bedre lønn tilsammen. Her tar du så feil at det smeller i veggene. Snittsamtaletid har ingen ting å si for lønna. Omsetning pr. time har. Så dere hjelper dem å tjene mere penger mens de tar seg en liten pustepause. Aldeles ikke. De er bare mennesker de også. Fikk forøvrig brev fra min tidl. arb. giver i dag. Lurte på om jeg var interessert i en heltids- eller deltidsstilling... Lenke til kommentar
runela Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 ta og si at du må hente noe fort.. men i mes kan de høre på noe bakrunsmusikk.. så setter du på skikkelig black metal (husk ta telefonene med mørk satan stemme) da er de rast og legge på... i vertfall vis det er noen fra sjømansmisjonen Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Dere telefonselgere sier at vi tror det er dere som blir driti ut, mens det egentlig er vi som driter oss ut. Det er totalt feil! Skaff dere et liv! Det dere driver med skulle vært forbudt!! Det er med driti ut... det er bare noe dere sier til dere selv for å trøste dere! Herregud så irritert jeg blir når jeg ser dere skriver at det er dere som ler av oss osv!! Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hva med å prøve en dag som telefonselger å se hvor mange utrolig idiotiske mennesker det er mulig å få tak i på en kveld du.. Du vil bli overrasket Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Det var litt morsomt her forleden da en selger fra telenor ringte. Da jeg med en gang skjønte at det var en selger gadd jeg ikke å holde inn en skikkelig gjesp som kom. Ikke visste jeg at han ble dritsur og slengte på røret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå