Gå til innhold

Hvordan skremme vekk telefonselgere?


Jihadinmymind

Anbefalte innlegg

Hva er det frekkeste / slemmeste du kan gjøre mot en telefonselger. Selv pleier jeg å bruke disse 3 alternativene.

 

* Spørre om personen kan fortelle om produktet, deretter legger jeg meg fra telefonen. Ofte snakker de 3-4 minutter før de har skjønt at jeg har gått...

 

* Rope halooo. Haloooo. Hører du meg, dårlig kontakt før deretter å legge på.

 

* Snakke lenge med fyren, få han til å forklare om produktet. (Hvis jeg kjeder meg og ser på TV). Etter at han har snakket i evigheter, kommer jeg med dette; egentlig ville jeg ikke kjøpe noe av deg, men jeg lurte på om du ville kjøpe noe av meg. Begynner deretter å legge ut om en båt eller noe annet bs. Selgeren smeller røret raskt på da...

 

Kom med dine beste tricks. Vi liker vel ikke telefon-selgere gjør vi? :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

liker best å være hyggelig men snakke dem bort fra å ringe igjen..

 

Evnt hvis jeg har en dårlig dag så sier jeg bare "du skal få snakke med en annen" og legger røret fra meg. Tar meg god tid og tar opp røret å spør litt om produktet og da fortsetter han/hun å snakke mens jeg har lagt fra meg røret, helt til han/hun skjønner tegninga å legger på.

 

Men har ikke så mye erfaring, jeg føler meg ikke særlig plaget av telefonselgere dem ringer så sjeldent.

Endret av Beeee183
Lenke til kommentar

Selv jobber jeg som telefon selger, og dere som sitter der å tror dere er såå utrolig morsomme der dere sitter å mener dere gjør narr av oss. Dere skulle bare vist hvor mye vi egentlig ler av sånne som dere :p

 

Kan dere ikke enkelt å greit bare si "nei takk" de fleste selgere vil da slette dere fra lista si og dere vil ikke bli oppringt igjen av det selskapet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Modern har reservert seg mot telefonselgere, så vi pleier bare å true med anmeldelse! Da blir det fort stumt i andre enden.

Husk dette før du er tøff i tryne ovenfor telefonselgere:

  • hvis moren din har reservert seg mot telefonselgere så gjelder dette bare henne og ingen andre i hustanden... så tenk litt på det før du kommer drassende med anmeldelse..
  • det tar 3 måneder før du alle skal være oppdatert på sperreregisteret... med andre ord risikerer du å bli oppringt 2 måneder etetr at du registrerte deg.

 

er enig med mrX_... folk som er såpass tilbakestående at de ikke klarer å formidte beskjed om at de ikke er interisert i telefonsalg er latterlige. såpass latterlige at de burde klare å registrere seg i brønnøysund.. med alle i hustanden...

Lenke til kommentar

Har selv jobbet som tlf selger,og det er så mange som trur de kan le av oss,men det går like mye andre veien. Ett fett for min del hvor mye jeg solgte,jeg fikk 85 spenn i timen for å sitte å snakke piss å surfe på nett... hehe..

 

Men en ting skal være sagt,alle som var hyggelige mot meg,og spurte om jeg kunne la vær å ringe igjen,slettet jeg fra listen med en gang,men de som lekte kjekkas og var drittsekk mot meg,blei satt på tilbakering lista.... så det lureste er nok å være hyggelig skjønner dere ;)

Lenke til kommentar
Men en ting skal være sagt,alle som var hyggelige mot meg,og spurte om jeg kunne la vær å ringe igjen,slettet jeg fra listen med en gang,men de som lekte kjekkas og var drittsekk mot meg,blei satt på tilbakering lista.... så det lureste er nok å være hyggelig skjønner dere ;)

Jeg gjorde akkurat det samme da jeg jobbet som telefonterrorist. Oppfører du deg som en drittsekk mot en selger, vil han eller hun sannsynligvis gjøre det samme tilbake. Sette deg på oppring neste dag, og da har du det gående.

Lenke til kommentar
Husk dette før du er tøff i tryne ovenfor telefonselgere:


  •  
  • hvis moren din har reservert seg mot telefonselgere så gjelder dette bare henne og ingen andre i hustanden... så tenk litt på det før du kommer drassende med anmeldelse..
     
  • det tar 3 måneder før du alle skal være oppdatert på sperreregisteret... med andre ord risikerer du å bli oppringt 2 måneder etetr at du registrerte deg.
     

-Hele hustanden er reservert. No offense, men det trodde jeg lå i kortene. :roll:

 

-Er ca 5mnd siden modern reserverte så jeg tror det har gått i boks.

 

Grunnen til at vi har reservert oss er at vi ble veldig mye oppringt. (Snakker opptil 5-6 ganger hver dag.) Dette er irriterende selv om det er enkelt å bare si nei. Hos faren min sier jeg bare: "Nei han vil ikke ha noe!"

Lenke til kommentar

Telefonsalg burde vært forbudt.Hva hvis håndtverkerne skulle begynne og ringe rundt til folk.

-kan jeg rehabilitere badet ditt,ikke?Hva med kjøkkenet,eller stua?osv..

Enhver telefonselger ville kanskje opplevd det som frekt vil jeg tro.

Det er akkurat hva jeg syns om det dere holder på med.Skamlause svettekjefter!

 

-ikke interessert,avslutter jeg samtalen med.

Lenke til kommentar

Fattern fikk telefon fra et kraftselskap... etter å ha fått høre om både det ene og de andre tilbudet i ca 20 min, sier fattern at dette høres jo interessant ut, men at han har 20.000 i gjeld hos sitt nåværende kraftselskap og om de tar over den gjelden også !? Selgeren la fort på ...

 

- "Bla bla bla selger bla bla bla kjøpe"

- "Si meg, er du telefonselger du ?"

- "Eh....hm....ehehm.....ja?"

- "Javel, men jeg har telefon fra før jeg"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

hahaha! dette er topp! fet er så utroly mye morro når en telefonselger ringer! (en stund siden sist fordi moderen registrerte seg i en sån ikke-ring ting :p)

 

men..ihvertfall...jeg husker en gnag jeg satt å så på simpsons og en telefonselger ringte:

han blablet om "vil du ha ditt og datt?" og jeg sa "HMM eller ahh, Okey"(som om jeg forsto og var interesert)

 

etter kansje 5-6 min sa jeg " men du...eg trenger egetli ikke dette eg."

da brølte han og la på! hahahahah! :p

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er særlig fett når de ringer. Noen er så pågående at man ikke greier å få dem til å innse at man ikke er interessert. F.eks. en som skulle selge meg husalarm heromdagen. "Jeg er ikke interessert".."Så du er IKKE interessert i å sikre familien din mot framtidige innbruddstyver?". Klart man er interessert i det når de sier det sånn.

 

Jeg har problemer med å si nei, og hadde for inntil 2 mnd siden fast abonnement på Pensjonistklubbens avis. Jeg er 27. Nuff said.

 

PS! Det ble ikkenoe alarm heldigvis, greide å overtale kjerringa til å ringe en annen dag og det gjorde hun ikke.

 

Har også kommet i prekære situasjoner, f.eks. som når en selger som solgte noen ekstremt dyre, men "fantastiske" husholdningsmaskiner (støvsuger, skuremaskin osv i ett)..hu lurte meg tilogmed til å velge hva slags konfekt jeg ville ha når de kom på besøk! Jeg frika sånn ut når dagen nærmet seg at jeg ba husvertene mine åpne døra når det skulle ringe på, og si at jeg ikke er helt som jeg skal være, så det var bare tull. Dama ringte på ettermiddagen og sa de var forsinket pga stopp i trafikken, og da greide jeg faktisk å si at jeg ikke var interessert likevel.

 

Da HØRTE jeg hu ble ganske sur, siden de allerede satt i bilen på vei hit. Puh.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Jeg synes ikke det er særlig fett når de ringer. Noen er så pågående at man ikke greier å få dem til å innse at man ikke er interessert. F.eks. en som skulle selge meg husalarm heromdagen. "Jeg er ikke interessert".."Så du er IKKE interessert i å sikre familien din mot framtidige innbruddstyver?". Klart man er interessert i det når de sier det sånn.

PLS - positive, ledende spørsmål. DET er gull, det! :D

Lenke til kommentar

Når du ser det er hemmelig nummer, svarer du med:

 

Forsvarets Overkomando, vær så god?

 

Politiets overvåkingstjesente, du snakker med Pål?

 

etc...

 

Fortsetter de å snakke begynner du og forhøre dem om hvordan de fikk tak i nummeret, hvem de fikk det av, at du gjerne vil avtale et møte med ansvarlig for å gjennomgå sikkerhetsrutiner og slikt...

 

Da legger dem på og tar vekk tlf nr ditt fra listen dems.

 

Ps!

Ikke utprøvd :D

Lenke til kommentar
Når du ser det er hemmelig nummer, svarer du med:

 

Forsvarets Overkomando, vær så god?

 

Politiets overvåkingstjesente, du snakker med Pål?

 

etc...

 

Fortsetter de å snakke begynner du og forhøre dem om hvordan de fikk tak i nummeret, hvem de fikk det av, at du gjerne vil avtale et møte med ansvarlig for å gjennomgå sikkerhetsrutiner og slikt...

 

Da legger dem på og tar vekk tlf nr ditt fra listen dems.

 

Ps!

Ikke utprøvd :D

Muligens det dummeste forslaget tilnå siden de fleste selgere vet at listene de har består kun av privat nummere... Og at man på ett helt vilkårlig nr til østre Odal kommer til Forsvarets Overkommando eller Politiets Overvåkningstjeneste er heller usansynlig vil jeg si...

 

Som sagt, bare si "nei" de fleste selgere vil da gi seg med det... Og om de er pågående så kan du si at du er virkelig ikke intressert verken i å få/kjøpe ett produkt eller å snakke noe mer med den selgeren og SÅ slenge på røret...

Lenke til kommentar

De er ikke innpåslitne fordi de syns det er artig å plage folk, men fordi de er avhengig av det. Man får tillegg i lønna direkte etter antall salg over telefon. Det kalles provisjon. Og grunnlønna er ikke mye å skryte av.

Ofte er lokketilbudene i avisen sånn: "Tjen kjempemye penger, telefonsalg på provisjon". Altså, for å tjene alle disse pengene må du være sinnsykt god å få masse salg via tlf.

 

Jeg prøvde å "ta dem fra innsiden" ved å ta et vikaroppdrag for et telemarketing-selskap for et par år siden. Var med på 2 ukers opplæring, og når vi skulle begynne å ringe folk var jeg så dritredd at jeg bare satt paralysert og så på skjermen. Fikk gjort noen samtaler, men det ble bare stotring og ikke mye overbevisende, og folk slang på røret og man ble ENDA mere demotivert.

 

Ei jente som satt i nærheten begynte å gråte fordi hun hadde ringt 20-30 stk og ikke fått et eneste salg, selv om hun var positiv og alt. :(

 

Jeg slutta noen dager etter opplæringa var ferdig, dro tilbake noen uker senere for å ordne noe lønnsgreier, og da hadde over halvparten av "kullet" mitt også sluttet.

 

 

De skulle også starte opp et automatisk ringesystem som ringer opp folk på telefonlistene av seg selv, og når den connecter setter systemet over til en ledig operatør, så for oss ville det bli som å vente på å få inn samtaler og bare hoppe inn i det. Den tanken takla ikke jeg.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Det som er bra med å være tlf selger er dette:

Ved vanlig salg så er det 3 ting kjøpern ser etter og disse kan man fordele slik: 50% utsende på selger 10% hva selgeren sier og 40% på hvordan han sier det.

MEN på tlf salg blir det 20% på hva han sier og 80% på hvordan han sier det.

 

 

VELDIG of det der..

Jeg er selv en ringe-å-plage-folk-konsulent og det er en grei nok jobb...Hvis dere bare kan ane hvor mye vi ler av dere som tror dere er så smarte og kan bli kvitt oss på en morsom måte. Jeg kan love deg at jeg ler 3 ganger så mye av deg som du ler av meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...