Gå til innhold

ATI 9500 Pro - klokkes..?


Tollis

Anbefalte innlegg

Jeg orker ikke sjekke så veldig rundt nå, (sitter på MODEM nå, ADSL neden :(

 

Jeg beveger meg kanskje litt på tynn is nå, men jeg holder fremdeles ved at du kan modde et 9500np/pro til 9700np/pro vis du har L formet minne på kortet.

 

SOrry for at jeg virker så bastant nå, men jeg er sikker på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg orker ikke sjekke så veldig rundt nå, (sitter på MODEM nå, ADSL neden :(

 

Jeg beveger meg kanskje litt på tynn is nå, men jeg holder fremdeles ved at du kan modde et 9500np/pro til 9700np/pro vis du har L formet minne på kortet.

 

SOrry for at jeg virker så bastant nå, men jeg er sikker på dette.

950 pro har 128bit minne bus. 9700np\pro har 256bit

noen 9500 kort hadde 256bit

Lenke til kommentar
Jeg orker ikke sjekke så veldig rundt nå, (sitter på MODEM nå, ADSL neden :(

 

Jeg beveger meg kanskje litt på tynn is nå, men jeg holder fremdeles ved at du kan modde et 9500np/pro til 9700np/pro vis du har L formet minne på kortet.

 

SOrry for at jeg virker så bastant nå, men jeg er sikker på dette.

Må nok si meg enig med emacoolit her. Siden 9500 Pro hadde 8 pipelines ville det vært et 9700 pro om det hadde 256-bit minne. 9500 Pro hadde som mange har sagt 8 pipelines og 128-bit minne og kunne derfor ikke moddes til 9700 Pro.

Lenke til kommentar

Tror det var slilk at 9500np kunne moddes til 9700np, altså åpne fire pipelines til, slik at det ble åtte som på 9700np. Mens 9500pro kunne klokkes til samme hastigheter som 9700pro (jeg måtte legge inn en ny bios for å kunne klokke mitt 9500pro, dette medførte at det ble gjenkjent i win. som et 9700pro, men var det jo ikke likevel), men at kun 9700 hadde 256 minnebus. Kan ikke huske å ha sett noen kort i 9500 serien med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...