Gå til innhold

ATI 9500 Pro - klokkes..?


Tollis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er ganske sikker på at 9500pro kort kan soft-moddes til 9800pro eller 9700pro, husker ikke helt hvem av dem. Jeg hadde et 9500pro kort som jeg moddet iallefall, men husker ikke om det ble 9800pro eller 9700pro. Krevde dog bedre kjøling. Ta et søk på google, så finner du det nok.

Var det ikke 9500np som kunne moddes til 9700np?

Lenke til kommentar
Jeg er ganske sikker på at 9500pro kort kan soft-moddes til 9800pro eller 9700pro, husker ikke helt hvem av dem. Jeg hadde et 9500pro kort som jeg moddet iallefall, men husker ikke om det ble 9800pro eller 9700pro. Krevde dog bedre kjøling. Ta et søk på google, så finner du det nok.

Var det ikke 9500np som kunne moddes til 9700np?

Mulig det var 9700np ja. Vet ikke hvor jeg har 9800pro fra, men er noe som sier meg det og.. hehe

Lenke til kommentar

9500Pro kan ikke moddes. Det har 8 pipelines, og 128-bit minne. Det kan overklokkes, så du kan jo f.eks. laste ned ATITool, og se hva skjermkortet ditt kan overklokkes til (programmet øker frekvensen i små sprang på hhv. core og mem, til det dukker opp artifacts).

 

9500Pro er et ganske godt skjermkort, så hvis du skal oppgradere så bør det være til 9800Pro, 6800LE, eller bedre.

Lenke til kommentar
9500Pro kan ikke moddes. Det har 8 pipelines, og 128-bit minne. Det kan overklokkes, så du kan jo f.eks. laste ned ATITool, og se hva skjermkortet ditt kan overklokkes til (programmet øker frekvensen i små sprang på hhv. core og mem, til det dukker opp artifacts).

 

9500Pro er et ganske godt skjermkort, så hvis du skal oppgradere så bør det være til 9800Pro, 6800LE, eller bedre.

Jeg er sikker på at 9500pro kan moddes, hadde et selv for et par år siden jeg soft-moddet til 9700pro.

Og jeg tror at noen 9500pro er 256 bits minne.

Endret av |SeVen|
Lenke til kommentar

Stemmer dette.. var kun enkelte 9500 non-pro som kunne moddes til 9700. Jeg kjøpte et selv, men dette var med den pcb`n som ikke kunne det. :thumbdown:

Men jeg har vært knallfornøyd med det fordet. Spiller Half Life 2 i 1024x768, ca. medium på det meste, 2XAA og trilinear filtering, og det flyter bra... syntes dette er ganske imponerende med et såpass gammelt mainstream (dengang jeg kjøpte det for ca. 1,5 år siden) kort. Jeg klarte fint å klokke det fra 270/270 som var standard til ca 300/300 uten å få artifacts, men jeg merka ikke noen enorm forskjell, så jeg klokka det tilbake. (har et ganske strengt skjermkortbudsjett) :whistle:

 

Må også påpeke at mitt 9500 heller ikke kunne moddes til Pro ved å åpne 4 pipelines (fikk artifacts da). Så jeg vil tro du kan spille nye spill ganske glatt med ditt pro kort, spess hvis du får overklokka det litt.

Endret av _ziggy_
Lenke til kommentar

Hjertlig for mange innspill. Skal ta å teste det ATI-Toolet. Evt prøve litt mer drastiske ting oxo, siden jeg vil ha et nytt kort.

 

Tanken var et Sapphire Radeon X800 Pro 256 MB og så softmodde det. :whistle:

 

Om ikke noen mener et annet kort i samme prisklasse er mer for pengene :hmm:

Lenke til kommentar

Hvis kortet IKKE kan moddes som du påstår Emacoolit, hvorfor har da skaperne av Rivatuner lagd et Patchscript som heter ; SoftR9x00 ?? :hmm:

 

Følgende står innpå patch scriptet : This patch script unlocks 8 pixel pipelines on ATI Radeon 9500 based boards. This allows to turn any 128-bit Radeon 9500 into Radeon 9500 PRO and any 256-bit Radeon 9500 into Radeon 9700 PRO.

 

Off-topic: HURRA #400 innlegg :w00t:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Har i utganspunktet ikke noe store problemer å kjøre spill som DooM3, HL2, CS source, SWG. Eneste jeg sliter meg er SWG når jeg kjører 2 spill opp på en gang i win-mode. Men det skulle nok bare mangle at det blir trøbbel da.

 

:p

 

Men kortet generelt med tanke på å se film og spill er jeg meget tilfreds med kortet. Men når men leser nok om nye ting så skal man ha meeer!!

Lenke til kommentar
Fordi et 9500 Pro allerede har 8 pipelines åpne. Det er derfor det kalles PRO. Samtlige 9500 Pro som ble laget fikk 128-bit minne, og kan derfor aldri moddes til å bli en variant av 9700-serien.

helt riktig dette her,

fordi viss et 9500 PRO kort hadde hatt 256bit minne,

ville det faktisk ha vert et 9700 PRO. og det hadde vert liten vits for produsenten å selge et kort med høy fortjeneste og et uten fortjeneste som faktisk er helt like :roll:

Lenke til kommentar

Har et Saphire 9500np 128bit selv (dvs samme PCB som PRO),

det klokker til 310MHz på memory og 378MHz på core med 8 pipelines.

Gir en liten pekepinn på hva du kan få ut.

Veldig fornøyd med dette kortet,

bare vifta som er litt sliten :). ... stakkar, har jo hatt det litt varmt han..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...