Gå til innhold

hd støydemping

Anbefalte innlegg

Skal få ned støydempingen på hden, men lurer litt på om det finnes bedre alternativer til NoiseControls "NoVibes" når jeg har 7200rpm hd.? Er det ikke andre alternativer enn å lage noe selv? Utgjør virkelig vibrasjonene den meste støyen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ikke noe i veien for å ha novibes på disken selv om den er 7200 rpm? Er den noise control saken som "pakker inn" disken som ikke skal brukes på mer enn 5400rpm disker. (mulig det er novibes den heter, men da er det jo bare å bruke sånn som ikke pakker inn disken, men bare hindrer vibrasjoner)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-02 13:01, milkwood skrev:

Skal få ned støydempingen på hden, men lurer litt på om det finnes bedre alternativer til NoiseControls "NoVibes" når jeg har 7200rpm hd.? Er det ikke andre alternativer enn å lage noe selv? Utgjør virkelig vibrasjonene den meste støyen?

Jeg har den boxen og den fungerer meget bra. Vis harddisken din ikke trekker mere en 5W skal det ikke vere noe problem. Vis du er interessert i og kjøpte en slik box har jeg en. Skal ha 150 Kr for den +porto. mer info finner du her:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MOSD

Harddisen min trekker desverre mer en 5W så jeg kan ikke bruke den lenger :sad:

Lenke til kommentar

Mente ikke alternativ til novibes, men alternativer som novibes... altså... Jeg kan ikke bruke silentdrive, den som pakker inn hden, så jeg tror jeg kjøper novibes, men finnes det andre alternativer slike som novibes som er enda bedre og billigere???

Hvordan måler jeg om den drar mer enn 5w? sjekker spec på hden prod. hjemmeside?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...