Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tråløse foreldre med Kabel unger. Hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om hva dere syntes er best?

Jeg har selv tråløst nettverk hjemme og er møkka lei!

Det er liksom alldri noe som funker..

Har spillt mye MMORPG og blitt kicka (pga tråløse nettverket) og død uttalige ganger.

Blir rimelig lei av dette nå! Har mast på mine foreldre mange ganger om å legge kabler (til og med at jeg skal betale for det) men nei da! De vil ikke ha noen hull i gulvet eller noen spiker langs listene her i huset! Uff hva skal jeg gjøre?

Hjemme er bruker vi en skikkelig elendig SOHO wireless(10mbit) router og noen crappy USB nettverkskort som heter sparklan (også 10mbit).

Har bare klart å ha en midlertidig løsning på dette problemet, og det var å dra en kabel fra oppe og ned på rommet mitt hvor jeg har plassert routeren og adsl modemet og jeg er da den eneste som bruker kabler i huset.

Men så har det seg slik at mine foreldre begynner å gå lei av å snuble i de løse kablene som går gjennom huset.

Noen som har noen forslag? vennligst kom med dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde USB trådløst Spark LAN før.. Alle internet spill (cs ol.) hang seg opp i flere sekunder hele tiden. Jeg hadde høy ping og netverket var utrolig ustabilt... Men nå har jeg fått meg et ASUS trådløst av litt høyere kvaligtet tror det het WIFI eller no. Det funker kjempe bra... merker ikke lagg og det er stabilt som f. :) kabler er best seff... men kjøper man trådløst av kvaligtet så funker det .. har jeg erfart. :yes:

EDIT: og for å ikke glemme ny asus router også :p

Endret av Legionaire
Lenke til kommentar

Det værst av allt er at det ikke alltid er routeren det er noe gærnt med..

Før så var det driverene til nettverkskortet som var problemet..

Men når jeg fikk fiksa det så var det ofte at windows bestemte seg for å koble meg ut og ikke være gla i å koble meg inn igjen med det første.. ofte måtte jeg restarte en 2-3 ganger før den ville inn på nettverket igjen. Arrg : /

Jo faren(som bor ett annet sted) har også kjøpt seg tråløs (som jeg slipper å bruke hos han heldigvis) og han kjøpte D-link og greier.. funka fint de første 2 ukene så begynnte det samme å skje med han som hadde skjedd med meg før bare hjemme. Han sa med en gang at routeren var defekt og fikk seg en ny.. da funka det.. men er det bare regn uflaks at jeg har kommet borti defekte tråløs routere? eller er det relativt mye stuk med dem?

Endret av Amo Aka Eagle
Lenke til kommentar

Jeg har spilt med XBOX Live over trådløst nettverk i et år nå uten noen som helst problemer, har også en trådløs laptop som jeg spiller med uten tull. Jeg har en ASUS WL500G trådløs ruter som jeg har hatt i et år, og den funker utmerket.

Lenke til kommentar

Hadde heller satsa på 54 mbit 802.11g. 108 mbit fra Dlink er proprietært på den måten at det ikke følger 802.11 a/b/g og ei heller WiFi-standarden. Kan bli problemer om brukere med annet enn Dlink 108 mbit utstyr skal koble seg til.

Endret av Lyngordon
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Draytek router til ca 2500,- for å være sikker på at den skulle være bra nok. to fine antenner.. på den bærbare fungerer den utmerket, men på den stasjonære så forsvinner den av og til.

Jeg har begynt å si til folk som sier at de skal ha trådløst at de enten må ha kabel til de stasjonære og ha trådløst bare til bærbare, eller i det minste kjøpe et kort med ekstern antenne som kan stå litt lenger unna alle andre kort og kabler bak maskina.. få antenna opp på bordet..

Jeg skal nå legge kabel hit til stasjonære, men jeg har dessuten lagt kabel til alle rom, slik at det både er trådløs og en kabel utgang (lagt pent på vegg med boks på veggen for uttak) i alle rom.

Lenke til kommentar
hører detta... fikk nettop anbefaling over msn på ny router og nettverkskort

Kort:

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=301248&cks=PRL

Router:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118092&cks=PRL

Skal spørre mamma om hu gidder å slenge ut noe cash for det azz.. definetivt værdt det virker det som, iallefall for meg som har hatt så mye tull med det.

Vil nå anbefale å bruke samme merke på kort og router. Det du har der er en grei router. Men den må oppdateres med siste drivere. fungerer godt som printer driver også. Om en får den til å virke. Ikke den enkleste å sette opp. Men det jeg ikke kan forstå med denne er at hvorfor den skal restartes omtrent bare du tenker på å forandre noen instillinger.

Men er du gamer, så er det bare en ting sin duger og det er kablet nettverk.

Ståle

Lenke til kommentar
Hadde heller satsa på 54 mbit 802.11g. 108 mbit fra Dlink er proprietært på den måten at det ikke følger 802.11 a/b/g og ei heller WiFi-standarden. Kan bli problemer om brukere med annet enn Dlink 108 mbit utstyr skal koble seg til.

Heh. 108mbit utstyret kan du konfe som du vil.

Atheroschippen har støtte for A/B/G og realtime swapping mellom disse.

Det er alt etter hva du konfer routern til.

54mbit utstyret til Dlink er basert på broadcom chippen.

Noe jeg primært ikke vil anbefale, da denne har en tedens til å være utstabil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...