Gå til innhold

Bytte ADSL leverandør. Har ikke firstmile


Anbefalte innlegg

Lurer å bytte fra Tele2 til Firstmile ADSL. Men ser at Firstmile ikke har mail.

Hva gjør dere andre som har dette?

Kan jeg fortsatt beholde tele2 mailen? Er det ikke noe som heter frisurf eller noe slikt?

Er det mulighet å få koblet eks walla mailen inn på Outlook (express) så den blir lastet ned på min maskin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men vil ikke tele2 slette mailadressen min fra sin server når jeg ikke bruker dem?

Nei, du kan bruke hva du vil for E-post inn (POP) foreksempel online.no som du betaler for. Du går til f.x. Outlook Express=>Verktøy=>Kontoer=>Egenskaper og ser på servere. der skal vere fyllt inn det du bruker (skal bruke)... :cool:

Lenke til kommentar
Lurer å bytte fra Tele2 til Firstmile ADSL. Men ser at Firstmile ikke har mail.

Hva gjør dere andre som har dette?

Kan jeg fortsatt beholde tele2 mailen? Er det ikke noe som heter frisurf eller noe slikt?

Er det mulighet å få koblet eks walla mailen inn på Outlook (express) så den blir lastet ned på min maskin.

Gå inn og konverter abonnementet ditt til free to connect abo. Da får du beholde mail adressen din hos Tele2.

 

Personlig kjøpte jeg et domene og leier plass på mail server. Koster deg ikke mer enn en 100 lapp eller 2 i året.

Lenke til kommentar

Eller du kan bytte til Google Mail som har en 1 GB emailboks. GMail har en egen pop smtp server som du kan bruke hvilkensomhelst email klient til (Helst Thunderbird som nå har kommet med versjon 1.0 :-D).

 

Ta å google etter gmail invitter, eller her på forumet og du skal finne det du leter etter. Hvem gidder å betale før en lusen email boks på 10 MB når du kan få 1 GB gratis?

Lenke til kommentar

Har 1 mail til meg og en til dama på sin bruker.

konverter abonnementet ditt til free to connect abo. Får jeg kun den ene her da? Eller kan jeg lage 2, men det funker vel ikke på samme telefonnr?

 

Noen som har erfaring med firstmile. Hvordan service og slikt er i forhold til Tele2

Lenke til kommentar

Et kjapt søk på google så slapp jeg å komme opp med noe selv:

 

"

Acronym for Point-to-Point Protocol over Ethernet. PPPoE relies on two widely accepted standards: PPP and Ethernet. PPPoE is a specification for connecting the users on an Ethernet to the Internet through a common broadband medium, such as a single DSL line, wireless device or cable modem. All the users over the Ethernet share a common connection, so the Ethernet principles supporting multiple users in a LAN combine with the principles of PPP, which apply to serial connections."

 

 

 

Firstmile tilbyr, slik som alle andre providere enn telenor, internet over ethernet uten PPPOE.

 

Telenor burde forøvrig hatt grisebank for den løsninga si.

Endret av Netforce
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...