staagri Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Var innom en kamerat i går og skulle innstalere noen program, da så jeg at brukt diskplass ikke helt sto i stil med programmene som han hadde på maskinen. Der var nemmlig 4-filer på mellom 0,5 og 2,5 GB som hadde ending .chk Filene lå under c: Noen som vet hvilke fil dette er og hvordan den de har kommet dit. Kan de trygt slettes?? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Vel hvordan kan man muligens finne ut det? SLETT DEM!!! (Legg dem i søpple bøtta så har du dem om det ikke fungerer) Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Det er scandisk som lager .chk filer når den finner feil i filsystemet. Disse filene kan du bare slettet da dette er data som ikke kan gjenopprettes uansett. Det med å putte alle .chk filene i søppelbøtta var en relativt dum ide, da søppelbøtta normalt sett er innstilt på å oppbevare 10% av partisjonens totale plass. Så har du da en disk på 10 GB så blir det 1 GB i søppelbøtta, og med .chk filer på opp til 2.5 GB så blir jo det et problem. Filene vil da bli slettet direkte. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Dette er scandisk logg-filer.. disse kan du bare slette... De har ingen innvirknig på noe som helst!!!!!!!! DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL Lenke til kommentar
staagri Skrevet 13. november 2001 Forfatter Del Skrevet 13. november 2001 Takker for svarene!! Det med søppelbøtta visste jeg, hadde gjort det viss filene var mindre. Det tenkte meg at det kunne slettes, men siden det ikke var min maskin tok jeg ikke sjansen på å fucke opp noe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå