the_fire Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Mens jeg sitter og venter på Davici-koden har jeg tenkt å lese ett par bøker (gidder ikke kjøpe. Låner på biblioteket, men det er lang ventelist). De bør helst være av norske forfattere. Liker liksom ikke oversettelser. Og helst krim-romaner. Noen som har noen bøker å annbefale? Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Den gule djevelens by (elns). Lenke til kommentar
chris Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Noe av Jo Nesbø, Harry Hole krim. bra krim bøker. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Døde menn går på ski, av Knut Nærum. Jeg likte den veldig godt, ihvertfall. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Døde menn går på ski av Knut Nærum? Agatha Christie med et glimt i øyet EDIT: Så ikke posten over Endret 10. desember 2004 av olsen Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Agatha Christie med et glimt i øyet Vel, Agatha Christie er ikke mye norsk. De bør helst være av norske forfattere. Liker liksom ikke oversettelser. Lenke til kommentar
Nimblex Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) bøkene til Robert Ludlum er å anbefale hvis du ikke har lest dem. eks. Hvem var Jason Bourne. Edit: beklager, burde ha lest topic bedre. Endret 10. desember 2004 av Nimblex Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Agatha Christie med et glimt i øyet Vel, Agatha Christie er ikke mye norsk. De bør helst være av norske forfattere. Liker liksom ikke oversettelser. Han prøvde nok å si at boken var krim av den typen Agathe Christie pleide å skrive. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg misforstod innlegget hans igjen, trodde han satte spørsmål med forslaget mitt. Da kan egentlig det siste innlegget mitt sees bort ifra. Jaja, ble litt rot. Beklager, The_Fire =) Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Har lest to av Jo Nesbø sine bøker. Og de var nå greie nok. Har faktisk lest en Robert Ludlum-bok og. Men skal lese "Døde menn går på ski" av Knut Nærum. Leste "Krig!" av han og likte den veldig bra. Lenke til kommentar
The Erland Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Leser ikke mye krim, men synes at Den som frykter ulven av Karin Fossum er veldig bra. Lenke til kommentar
glotón Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Coq Rouge (Rød Hane) av Jan Guillou kan jo være et alternativ, (Første bok i serien om Hamilton), action/krim. Utrolig fengende! Og hvis du liker det har du 9,5 bøker til å glede deg med! Legger merke til at du ikke vil ha oversatte bøker, men siden orginalspråket er svensk, tviler jeg sterkt på at man mister noe særlig pga. oversettelsen. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Tja, kanskje den nyeste av Karin Fossum? Lenke til kommentar
Glen_ Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Les Jo Nesbø sinne bøker om Harry Hole! de er knallbra! eller så kan du løse hele oversettelsesproblemet ved å begynne å lese bøker på engelsk. Jeg synes engelsk er et bedre språk å lese enn norsk, men det er min mening. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Det kommer vel an på hvilket språk originalen var på. Lenke til kommentar
Glen_ Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 joda, det og hvor god oversetteren er. Hjelper ikke om boka er genial på mandarin, så lenge oversetteren er ræva! Ellers så kommer det veldig masse krim på engelsk og, da. og bøker generelt. [/offtopic] Tom Clancy og Clive Cussler er og bra forfattere. Kanskje ikke krim, men allikevel. Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Mens jeg sitter og venter på Davici-koden har jeg tenkt å lese ett par bøker (gidder ikke kjøpe. Låner på biblioteket, men det er lang ventelist). De bør helst være av norske forfattere. Liker liksom ikke oversettelser. Og helst krim-romaner. Noen som har noen bøker å annbefale? Plukk med deg bøkene til Bernhard Borge - klassisk (og meget velskrevet) norsk krim. "De dødes tjern" er den beste av dem, men og de andre er meget lesverdige. For de som ikke vet dette fra før av, kan det opplyses at det var forfatteren Andre Bjerke som sto bak forfatternavnet Bernhard Borge. Lenke til kommentar
EJN Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jo Nesbø, omtrent hva som helst! Marekors, Flaggermusmannen, veldig bra bøker Lenke til kommentar
Steelz Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Pelle og Proffen av Ingvar Ambrjørnsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå