Gå til innhold

Trenger ny bok å lese. Norsk krim.

Anbefalte innlegg

Mens jeg sitter og venter på Davici-koden har jeg tenkt å lese ett par bøker (gidder ikke kjøpe. Låner på biblioteket, men det er lang ventelist). De bør helst være av norske forfattere. Liker liksom ikke oversettelser. Og helst krim-romaner. Noen som har noen bøker å annbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Coq Rouge (Rød Hane) av Jan Guillou kan jo være et alternativ, (Første bok i serien om Hamilton), action/krim. Utrolig fengende! Og hvis du liker det har du 9,5 bøker til å glede deg med!

Legger merke til at du ikke vil ha oversatte bøker, men siden orginalspråket er svensk, tviler jeg sterkt på at man mister noe særlig pga. oversettelsen.

Lenke til kommentar

joda, det og hvor god oversetteren er. Hjelper ikke om boka er genial på mandarin, så lenge oversetteren er ræva! Ellers så kommer det veldig masse krim på engelsk og, da. og bøker generelt.

[/offtopic] Tom Clancy og Clive Cussler er og bra forfattere. Kanskje ikke krim, men allikevel.

Lenke til kommentar
Mens jeg sitter og venter på Davici-koden har jeg tenkt å lese ett par bøker (gidder ikke kjøpe. Låner på biblioteket, men det er lang ventelist). De bør helst være av norske forfattere. Liker liksom ikke oversettelser. Og helst krim-romaner. Noen som har noen bøker å annbefale?

Plukk med deg bøkene til Bernhard Borge - klassisk (og meget velskrevet) norsk krim. "De dødes tjern" er den beste av dem, men og de andre er meget lesverdige.

For de som ikke vet dette fra før av, kan det opplyses at det var forfatteren Andre Bjerke som sto bak forfatternavnet Bernhard Borge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...