punktum Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg har laget sider en stund, og gikk for vel to år siden over til divs og css til koding av alt design. Men til tider bruker jeg nok litt for mye divs inni hverandre for å vise/liste opp innhold, som feks å vise mulige nedlastninger, og litt info om hver nedlastning pluss annen info (noe som ikke kan defineres som bare en rein oppramsing, men mer "utdypende" oppramsing. Kan dette kalles tabulær data? Eller hva er tabulær data? Er det bare rein oppramsing? Litt dårlig forklart, så håper noen forstår hva jeg mener. Lurer på dette da det kan forenkle arbeidet mange ganger. Lenke til kommentar
N* Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 uten å ha noen spesiell semantisk peiling vil jeg tippe det er akkurat det du beskriver. lister med nedlastbare ting og 3-4-5 kolonner med informasjon. det må jo ikke være akkurat det men noe i den duren Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Har du en skjermdump å henvise til? Lenke til kommentar
punktum Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Nei, har ikke et skjermdump som viser det bra. Men et eksempel kan være denne siden. Her listes det opp antall mulige nedlastninger, pluss en del info om de mulige nedlastningene. Kan dette kalles tabulær data? Her er det oppramsing. edit: Tenke deg at hver av de kolonnene bortover bestod av en egen div for å avgrense de forskjellige rekkene bortover fra hverandre. Med divs ville dette bli (sånn som jeg tidligere har satt det opp) 4 divs bortover, og så ville de bli repetert nedover alt etter så mange mulige nedlastninger det e mulig, i dette eksempelet 25 nedover. Altså 25*4=100 divs. Da er det vel mye enklere å gjøre det med tabeller? Endret 7. desember 2004 av punktum Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Jeg ville definitivt kategorisere dataene på den siden som tabulære data. (Den inneholder både rader og kolonner, som nesten er definisjonen på en tabell? ) Endret 7. desember 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Et velbrukt eksempel, men om du ser for deg en busstabell, så er det tabulære data. Klokkeslettene på de forskjellige bussene og de forskjellige dagene står kategorisert sammen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå