Gå til innhold

Garanti- og reklamsjonstid på mus?


Anbefalte innlegg

Kjøpte en Logitech MouseMan Optical Dual Sensor <-- :love: 17.Des. 2002

Den sluttet bare å fungere for en uke siden.

Så over til litt historie:

Kjøpte denne på Spaceworld i Haugesund en god dag 17.12.2002, og 02.12.2004 musen "dør" :cry:

 

Eg studere for tiden i Bergen men var denne helgen hjemme i Haugesund, og tenkte eg skulle innom Spaceworld i Haugesund med musen min for å reklamere på den, men musen hadde eg såklart glemt i Bergen, typisk!

 

Men de var hyggelige og skrev ut en lapp der det står at eg kjøpte denne musen for 499,- i des 2002 som eg kunne ta med meg te Bergen for å så reklamere i Bergen.

 

Gikk idag opp på Spaceworld på Lagunen ( Bergen ) og forklarte dem situasjonen, men de sa at garanti tiden bare var 1 år og hvis eg skulle reklamere på den så MÅTTE eg gjør det der eg kjøpte musen, dvs i Haugesund! Er dette sant? De var enige om at reklamasjonstiden var 2 år på mus, men når en reklamerer så må en gå i den butikken en kjøpte produktet hos.

 

Noen som kan bekrefte eller helst avkrefte ( :p ) dette ?

 

Har også lest at noen mus har 3-5 års garanti, men kordan finner eg ut om min mus har så lang garanti tid?

 

Håpe noen kan hjelpe meg!

 

Mvh

 

Paul

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo typisk! Selvfølgelig skulle ikkje detta være enkelt.

 

Møtte opp på lagunen idag høflig og rimelig fint kledd, og snakte med samme mann som eg gjorde igår, men ikkje talom han skulle ta imot denne musen!

 

Hans argument(er) var at denne butikken ikkje hadde åpnet på lagunen da eg kjøpte musen i Haugesund, en annen grunn var at hver butikk hadde forskjellige eiere og blir derfor eieren av Spaceworld Lagunen som må betale for at musen min ble ødelagt, og det ville ikkje de ha noe av. Herregud trodde ikkje det skulle være noe problem når en går til samme kjede. :wallbash:

 

I tillegg sa han fremdeles at det kun var 1 års garanti på mus generelt, helt til eg dro opp mine 2 artikler om musen hvor det står i begge at Logitech har 5 års garanti på denne musen.

Det betyr med andre ord at butikkeier av Spaceworld Lagunen ville fått dekket tapet av Logitech, men enda ville ikkje de ta imot musa mi! :realmad:

 

Så sa han at eg måtte ringe Spaceworld i Haugesund og ordne det med dem, og det gjorde eg. På Spaceworld i Haugesund derimot har de en viss grad god kundebehandling, i andre enden av telefonen blei eg møtt med en hyggelig tone og de skulle selvfølgelig fikse dette når eg komme te Haugesund igjen. Mannen i telefonen beklaget sterkt det som skjedde og at dette egentlig ikkje skulle vært noe problem, han forsto ikkje korfor de gjorde seg så vanskelige her i Bergen når ein har 5 års garanti på varen.

 

Så det ordner seg nok til slutt, men tror ikkje eg handle noe mer på Spaceworld på Lagunen.

 

Mvh en irretert

Paul

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...