HngAboY Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Heps Driver og skal bytte pc og er skikkelig utdatert på pc hardware fronten (siste pc bygd for ca 4-5 år siden). Ser jo ut til at det kan være lurt å gå for PCIe med tanke på fremtidige oppgraderinger, men hva er det beste GFX kortet for rundt +- 2500,- ? Kommer til å spelle HL2, DOOM3, farcry + diverse , bør funke fett til dette. Har ikke tenkt å bedrive noe slags modding / overklokking (dårlige, dyre erfaringer ). tenker jeg går for en P4 3.2 med 1024 mb Twinmos DDR2 pc4300 ram på ett abit AA8XE hovedkort, hvis ikke dette er helt på tryne da... Alle tips mottas med takk. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 geforce fx er litt utdatrerte kort... de støtter jo direct x 9, men de har liksom ikke like mye ekstra "snadder". Så hvis du skal bli skikkelig high tech mann, da ville jeg gått for geforce 6000 serien eller radeon x serie... Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) hmm... til PCI-E serien blir det vel et 6600GT, er ikke sikker om 6800GT har komt i PCI-E enno... jo fant et på komplett.no. Men desverre ikke inne på lager, og en heller stiv pris for et 6800GT (3900). Hvis jeg var deg, ville jeg ventet en stund og kanskje flere 6800 GT PCI-E kommer innpå banen og da går muligens prisene ned Endret 7. desember 2004 av Xtra Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Vel, nå finnes jo vanlig 6800 256DDR i PCI-express, og komplett har det inne. Tror ikke det er dårlig, er bare litt tregere minne på det, enn et vanlig GT-kort. Og så mangler det selvsagt 4 pipelines, men er mulig de kan låses opp? Det koster 2800, og jeg tror det er et bedre alternativ enn X800SE 256GDDR3, fordi X800 har 8 pipelines som 9800XT... Så om du skal ha nå, er nok det MSI-kortet det beste alternativet... Edit: fant en test, som sikkert vil hjelpe Den finner du her På engelsk, men de fleste kan da lese? Edit: Det kan og kjøres i SLI Endret 7. desember 2004 av fredriku Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Og så mangler det selvsagt 4 pipelines, men er mulig de kan låses opp? Her http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11272 står det: Der NV40 egentlig har 16 pipelines og langt større kapasitet enn det som legges i standardproduktet, slutter NV41 på 12 pipelines med samme spesifikasjoner som GeForce 6800 standard. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Og så mangler det selvsagt 4 pipelines, men er mulig de kan låses opp? Her http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11272 står det: Der NV40 egentlig har 16 pipelines og langt større kapasitet enn det som legges i standardproduktet, slutter NV41 på 12 pipelines med samme spesifikasjoner som GeForce 6800 standard. Ah! Da ble jeg klokere Men det er jo lov å prøve? og mulig de tar feil, for såvidt jeg vet, er jo også 6800GT PCIe og 6800 Ultra PCIe også NV41, og disse har IKKE 12 pipelines.. Uansett, det kan jo kjøres i SLI og få en knallbra ytelse så... Noe dårlig alternativ er det så absolutt ikke..! Ser man på SLI tester, er det jo Ultra og GT kort som får bryne seg, og disse har etter all sannsynlighet 16 pipelines, og du ser jo at 6800GT PCIe kommer til året. På produsentenes sider står det at det er 16 pipelines, og da tar jeg dte for gitt at det blir det også her i Norge Endret 7. desember 2004 av fredriku Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå