Homme Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Hei, tenkte å begynne å spille gitar, akustisk gitar (først ihvertfall) Noen som kan anbefale noen gitarer som passer til en nybegynner og som ikke er så dyre? Mvh Anders Endret 8. desember 2004 av kolleckio Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) *sensurert* Endret 7. desember 2004 av GolfBag Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Snakk med noen i en gitarbutikk, så kan de finne en som passer deg. Kommer også litt an på hva slags musikk du skal spille. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 tenkte egentlig å spille mest blues og rock, har vært i den eneste butikken som selger gitarer her i nærheten og de anbefalte en te 15k, så fant ut at jeg skulle spørre et annet sted. Lenke til kommentar
nord Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Snakk med noen i en gitarbutikk, så kan de finne en som passer deg. Kommer også litt an på hva slags musikk du skal spille. second that. du kan jo kikke litt her inne: http://www.ivarsmusikk.no/asp/prod_gitarer.asp Cataluna er vel et billigere nybegynner merke? www.mxtabs.net , registrer deg i musikk forumet og spør der. lykke til! Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 tenkte egentlig å spille mest blues og rock, har vært i den eneste butikken som selger gitarer her i nærheten og de anbefalte en te 15k, så fant ut at jeg skulle spørre et annet sted. Annbefalte de en gitar til 15000! De kan jo ikke være god! Sa du at du at du var nybegynner? Om du har planer å satse seriøst på dette så er sikkert 15000 kr ikke så ille. 1000 kr om du ikke har så store framtidsplaner. Så et sted mellom 1000 og 2000 kr vil jeg annta. http://instrumentbutikken.no/default.php?cPath=4_19_20 KAn jo se på den siden om du finner noe kult... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Siden du skal spille blues og rock, og i de baner, ville jeg valgt en stålstrenger hvis jeg var deg. Om du legger litt mer enn det absolutte minimum i det, vil du få en gitar du kan trives med i lengre tid også. Du får relativt ålreite akkustiske Ibanez-gitarer rundt 2000 kroner, verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar
Rubber Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Fatter ikke at noen kan anbefale en gitar til 15000,- til noen som skal begynne å spille. Helt vilt. Enig i at stålstrenger er et must. Nylon er for jenter og intrikat klassisk fingerspill. Hvis du skal spille mye blues er det lurt å kjøpe tynne strenger slik at de er lettere å bende. Tror de vanligste tykkelsene er 0.10 , 0.11 og 0.12 der 0.10 er tynnest. Vurder også å kjøpe brukt. Nye "billige" gitarer er selvsagt ikke laget av like gode matrialer og har ikke samme finish som de dyre. Derfor kan en noen år gammel brukt kvalitetsgitar(m/nye strenger) til 3000-4000,- være et bedre valg enn en ny lavprisgitar til samme pris. Skal du kjøpe ny vil jeg anbefale Takamine, Morgan, Yamaha(lager faktisk gode gitarer) eller Ibanez. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 egentlig vil en hvilken som helst gitar til rundt tusenlappen funke som nybegynnergitar... jeg begynte å spille på mamma sin 15 år gamle gitar, og den var billig når hun kjøpte den... funker fint det. Lenke til kommentar
runela Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 ta kontakt med de gode folkene på sound1 de er flinke og kan nok gi deg noen gode råd har kjøpt en god del utstyr der... har spilt i en god del år... men gitarer er så forsjelig.. smak og behag... men ikje kjøp noe for dyrt da... i tilfelle du plutselig ikke orker mere Lenke til kommentar
Homme Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 ok. takk for responsen folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå