Gå til innhold

Tenger en nøytral vurdering

Anbefalte innlegg

Nettstedet jeg driver sliter med aktiviteten i bla. forumet. Kan portalen være for uoversiktelig? Det er vanskelig for meg å se hva som kan forbedres fordi jeg kjenner den som min egen bukselomme. Derfor trenger jeg din mening!

Forumet klarer å holde på nye medlemmer i en periode, men så slutter de å poste. Slik går syklusen hele tiden...

Hva kan endres på for å gjøre den mer brukervennlig, oversiktelig og for å få folk til å besøke den oftere?

Vurder portalen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, det meste der er vel egentlig ganske utgått og uorginalt.

for å få fler brukere ville jeg:

-fjernet reklamen (tjener du virkelig så mye på dem?)

-laget et mer orginalt design som ikke ser "template-aktig" ut. en portal må jo ikke absolutt ha tre kolonner osv slik som denne.

-tenker også på bakgrunnen når jeg sier uorginalt. rutenettet er ganske utbrukt.

Lenke til kommentar

Huff og atter huff!

- Reklame. Det er så utrolig turn-off med en side full av reklame. Særlig den typen som ikke blir slukt av ad-remover'n min.

- Ser ut som en template. Anbefaler full designoverhaling!

- Dette er en webside som er klin lik alle de andre websidene der ute. Jeg begynner å bli ganske lei websider som bruker dette oppsettet.

- Utrolig rotete. Tror aldri jeg ville kunne finne frem der! :)

- Igjen, ALT for mye reklame.

Ikke ta det ille opp, men herfra kan det bare gå en vei! :)

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar
Takker for god konstruktiv kritikk. Når det gjelder fargevalg, ser dette bedre ut? Alternativt skall

ja, jeg syntes den var bedre vertfall. 0,001% mer orginal var den vertfall.

jeg anbefaler deg å lage noe nytt og mer spennende men hvis du ikke vil så:

-funker ikke det under kalenderen i høyre kolonne veldig bra.

-"avatarene" eller hva det er i nyhetsboksene var ikke særlig pene.

-svarthvitt bildene passet ikke inn, prøv heller å lage noe orangehvitt? :p

-det hadde vært bedre med toppen av menyen på linje med toppen av venstre og høyre kolonne tror jeg. (da bør du jo selvfølgelig fjerne reklamen)

-reklame på nettsider er utrolig plagsomt syntes jeg. spessielt hvis det er noe intresangt på siden. hvis reklamen atpåtil beveger seg, ja da er det bare å kaste den!

-fargekombinasjonen var bedre en den forrige.. men kansje litt for lysende. det kan være så lysende du vil i headeren, noen av bordene og footeren. men når det kommer til tekstboksene bør det tones ned en del IMO.

Lenke til kommentar

Syns menyen var veldig rotete jeg, burde kanskje prøve å få den litt mer oversiktelig.

Flere av platene som blir anmeldt er utrolig gamle, jeg er intreresert i å lese anmeldelser av det som nylig har kommet ut.

Til vanlig er ikke jeg en person som lukker websiden pga dårlig design,

blir vel kanskje layout her, men her var det mye rart over alt, så denne hadde jeg ikke fortsatt å være på med mindre noen spurte hva jeg syns om den.

I tillegg er ting der jeg ikke forventer å finne dem.

F.eks finner jeg loginboksen øverst i menyen, den menyen på oversiden måtte jeg lete etter, 5 siste fra forumet inneholdt mer innformasjon enn jeg noen gang hadde kommet til å bry meg om, og det er generelt bare en statistikkmeny jeg kunne klart meg uten.

Siden bruker også veldig lang tid på å laste.

Litt flere (oftere) anmeldeser og litt mer "comminuty"-stil over siden hadde kanskje fått meg til å fortsette å være der. I tillegg til at jeg finner andre ting enn ubrukelige ting i menyen til venste, og litt raskere lastetid.

Mulig det virker litt krast, men det er nå uansett slik jeg ser på det :)

Lenke til kommentar

Vel, da har jeg tatt det meste til etteretning, og gitt portalen en total ansiktsoppløftning. Menyen er gjort mer oversiktelig, unødvendig plukk og dill-dall er fjernet og siste innlegg-boksen er forenklet. Desig on layout er forandret til 99% mer originalt.

Jeg har beholdt innloggingsvinduet opp til venstre, fordi den etter å ha logget inn, generer en personlig meny til brukeren, i samme boks.

Edit: Hvis den siden ser ræva ut, bruk denne linken for å overskrive temaet som er lagret i cookies: URL=http://www.musikksmaken.com/default.asp?skin=9

Endret av anth
Lenke til kommentar
*bump*

Trenger en tilbakemelding på om jeg har klart å oppfylle noen av kriteriene deres. Er det fortsatt noe som henger tilbake?

Ingenting henger sammen, blir masse forskjellige elementer rundt omrking, noe som gjør at det blir enda mer uoversiktlig og kaotisk enn den første sida. Det bugger litt her og der også i Mozilla.

Fargevalget var _ikke_ pent. Headeren var virkelig grusom.

Lenke til kommentar

Fælt så strenge dere skulle være :p

Har tatt utgangspunkt i soopportal, og det er jammen ikke bare bare å tilpasse den. Grunnen til at jeg holder på den, er at den tilbyr en ekstremt avansert administrasjonsdel. Alt av innhold på forumet og i resten av portalen går i en database, knyttet opp mot alle brukerkontoene. Meget praktisk... vel vel...

Nå har jeg fjernet logoen som jo ikke var så pen. Har lagt inn en mindre dominant. Mellomrommene mellom modulene er fjernet, og fargene er endret en smule. Når det gjelder fargevalg, så føler jeg godt for nøytrale og enkle valg.

Oversikten skulle være bra, da alt som er på portalen nås direkte fra menyvalgene. Forumet er kun en vanesak å sette seg inn i, og brukt av mange på nettet.

Edit: Har testet den i mozilla, opera og IE. Fungerer likt i alle...

Endret av anth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...