Fsandv Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hei. Trenger sårt litt hjelp, da den ene av mine pcèr tok kvelden... Så jeg meg nødt til å investere i nytt utstyr. Kjøpte da: A7N8X-X Asus ATX nForce2 SOCKET A LAN AMD CPU Sempron 2400+ Socket A (PIB 64X64DDRPC3200 512MB DDR PC3200 (400MHZ) HPC-360-302-D CHIEFTEC POWER 360W 2 FANS w/PFC A9200SE/T/128M ASUS ATI RADEON 9200SE TV-OUT 128MB Har innstallert dette i maskinen i dag, alt som skjer når jeg setter på power er at jeg får lys i power-lampene.. Får ikke slått på noen verdens ting , noen som kan hjelpe?? Ville blit veldig takknemlig... Lenke til kommentar
TeknoWight Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Er ikke noen rev på hardware (eller software) men høres ut som Power On Self Test ikke godkjennes. sikker på at du har brukt "space're" under hovedkortet? Mange som glemmer det, noe som pleier å føre til det du beskriver. Lenke til kommentar
Fsandv Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Nei er ikke sikker på at jeg ikke har brukt "space`re" da jeg ikke aner hva du mener..... Lenke til kommentar
Fsandv Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Gikk etter hvert opp for meg at du med spacere mente avstandstykker, dette er jo i kabinettet. Å er selvfølgelig helt som det skal være. Uansett problemet er fortsatt at det eneste tegnet til liv er power on led, må tillegge at kabinettet mitt mangler høytaler, så jeg vet ikke om det er noen andre feilmeldinger. Noen som har noen tips å komme med, kan det være galt minne, kan det være noen jumper-settinger? Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Det han mener er om du har brukt avstandsstykker når du monterte HK. Det har du sikkert, men er det et nytt HK eller kjøpte du et DEMO kort? Demo kort kan det være problem med. Lenke til kommentar
Fsandv Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Kortet er så nytt som det kan bli. (så vidt meg bekjent) Lurer egentlig på om det kan være minnebrikken. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Har du helt sikkert koblet CPU-viften til riktig kontakt??? Hvis ikke starter ikke maskinen... Edit : Og du kan prøve Reset CMOS jumper............ (hvis RAM er feil piper maskinen) Endret 7. desember 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
Royal Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Du har kanskje samme problem som jeg har her: Boot feil med asus k8n?? Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Du har en jumper på kortet ditt, valg av "Front side bus" 333/266 eller 200. Du finner det i manualen din. Ram er ikke enket å kontrollere om du bare har en brikke. Har du flere, prøv en og en. Lenke til kommentar
Fsandv Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Har da omsider fått startet maskina, fjernet alt, startet som et skudd, koblet til alle disker igjen, og alt er ok....Vel nesten da, hvordan i all verden skal jeg få igang Windows igjen? Håper noen kan svare... Lenke til kommentar
Fsandv Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Hmm har nå funnet ut at jeg trenger 80p kabler, og jeg har bare 40...Kan vel kanskje ha noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Fsandv Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Vel har gåttt til innkjøp av kabler og prøver nå å legge inn windows xp på nytt.. Men og det er et stort MEN maskina slår seg av i tide og utide, og når jeg starter den igjen så går den med redusert prossesorhastighet og hele pakken. Hva skjer er det en bug på hovedkortet? eller er det noe jeg har gjort feil? Ja ikke vet jeg.... Lenke til kommentar
Kirkbakk Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 har hatt akkurat det samme problemet selv. Hos meg blir cpu også varm, men problemet er verken kjølepasta eller for dårlig vifte.. er det ingen som vet hva som kan være feilen...? Lenke til kommentar
Fsandv Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Ja det ser ut som vi har samme problemet, når jeg sjekker i Bios, så er prosseoren forholdsvis varm, selv om jeg akkurat har slått den på og den har stått rolig i flere timer. Hadde akkurat fått lasta inn Windows, holdt på med oppdateringer fra update da den slo seg av igjen, og nå er den umulig å få i gang igjen, prøver å innstallere windows på nytt igjen. Er slettes ikke enkelt da den slår seg av hele tia. Virkelig ingen som har vært borti problemet før?? Lenke til kommentar
UAM Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Den er flashet med riktig BIOS versjon? 1010 gir support til Sempron. Endret 10. desember 2004 av UAM Lenke til kommentar
Fsandv Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Tror det, men er ikke sikker, Bios sier hvertfall at den finner en AMD sempron 2400+, men vet ikke om dette betyr så mye. Har vært inne på tanken om at jeg må flashe bios ja.. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Nei, gjenkjenner den Sempron er den nok up to date! Lenke til kommentar
Fsandv Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Hmm hva kan det da være, mulig jeg bare må returnere hovedkort og professor for å få det sjekket Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 sjekk overflaten på CPU....har den ei ripe eller noe ...så lite at det nesten ikke er synlig kan du ha såkalt "knust kjerne" det gir varm og fåkka CPU....da er den kaputt..... Lenke til kommentar
Fsandv Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Er det nok at ripet er kommet av en liten ytre påvirkning? eller er det noe som vil komme mere av slag og støt for eksempel under transport? Litt nyskjerrig på det... Har gått brukbart ganske lenge nå i kveld.. er nesten ferdig med inst av sp2. håper det går bra....:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå