Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Flere med problemer hos NGT?

Anbefalte innlegg

Har nå den siste tiden opplevd svært varierende hastigheter ved nedlating hos forskjellige servere/domener. Vet at litt svingninger er helt normalt. Men her virker det som om det er noe mer.

Jeg har Charlie (1700/512) og har stort sett ikke hatt noen problemer, inntil nå nylig.

Når jeg tester linja på Itavisens Speedometer får jeg ca 1750 kbit/s, noe som selvfølgelig er helt greit. Men når jeg tester på Dinside/Digi.no Surfometer får jeg kun 350-450 kbit/s nedlastning.

Jeg henter også ofte en store filer ifra en ftp server som står i bredbåndfabrikken’s system. Her har jeg stort sett ligget på maks hastighet (ca 220 kb/s). Men for et par uker siden datt denne ned til ca 100 kb/s. I dag er den nede i 30-40 kb/s. Jeg har sjekket med eieren av serveren, og alt er normalt på hans side. Og andre som kobler seg på ifra Telenor og Tiscali har ingen problemer. Mens hvis jeg henter ifra enkelte websider har jeg igjen full nedlastning.

Til og begynne med tenkte jeg feilen ligger hos meg. Men nå har jeg snakket med en kollega ifra jobben, han har nøyaktig samme problem hos seg med sitt NGT abb.

Testet også TPTEST (http://www.tptest.iis.se/) også her varier hastigheten ifra 300 kbit/s på enkelte servere og opp til 1,8 Mbit/s på andre.

Er det noen andre med NGT abb. som har de samme problemene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter i blokk her med 8 leiligheter. Har null peil på hvem som har routeren som går ut til wan. Skulle gjerne hatt tilgang til den og åpnet noen porter. Finnes det noe admin/user pass ell som jeg kan bruke?

Når jeg telnet'er til 10.0.0.1 får jeg opp name:

Vet ikke om dette er en cisco eller netopia.

Forslag?

Lenke til kommentar

NGT er kjent for å ha interne rutingproblemer. I perioder siste halvår har det til tider vært akkurat slik du beskriver for mange brukere her i Trondheim. Høy ping for oss med NGT - lav ping for de med telenor på de samme serverne, på samme tidspunkt.

Tror problemet er at NGT har for dårlig utstyr i forhold til kundemassen...

*Tronaldo*

Lenke til kommentar

ngt:ChkBid114 , hva med den da? www.relativt.net er lagt ned da... Og det begynner å bli en stund siden...

Og til trådstarter: Jeg har hatt akkurat samme problem siden midten av november eller noe... Får iblant maks hastigheter på 25-30 kB/s.. Fryktelig frustrerende.. Jeg har forresten Delta 3000 3000/704

Endret av eckmann
Lenke til kommentar

Hadde samme problemet som trådstarter hadde. Bor på østlandet.

Etter 3 samtaler, 1brev fra meg og 1 fra min advokat , 2 modem, 300Kr i tlf regning og 1 montør løste problemet seg.

har dårlig nedlasting på digi.no/dinside.no men glimrende på itavisen og ved ftp tester.

Det som gjelder er å masse og stå på sitt.

Fikk rettet opp linjen og fikk kreditert de 6 måndene jeg hadde ustabil/treng linje.

stå på og mass eneste som virker med NGT.. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...