/dev Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg kjører nå slack 10, med den medfølgende kernelen 2.4.26. Jeg vil oppgradere til 2.6.9, som er siste stable. Noen som har en god fremgangsmåte som funker? Jeg har prøvd andre før uten hell. Takk for svar. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Som root: 1) Last ned kernel. http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/v2....x-2.6.9.tar.bz2 2) Pakk ut (helst i /usr/src, slik at du får /usr/src/linux-2.6.9) 3) make mrproper make menuconfig (konfigurer grundig kernelen til din HW) evt bruk make xconfig (som root) make make modules_install 4) Kopier arch/i386/boot/bzImage og System.map til /boot. Pass på å bruk andre namn på filene enn dei filene som er der frå før. Rediger /etc/lilo.conf og sett opp ein ny boot-moglegheit som peiker til den nye kernelen i /boot. Køyr /sbin/lilo. Reboot. Litt prøving og feiling er heilt vanleg. Endret 7. desember 2004 av objorkum Lenke til kommentar
/dev Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Takker objorkum. Om det går skeis så får du høre fra meg. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Takker objorkum. Om det går skeis så får du høre fra meg. Heh jau. Skreiv det innlegget rimeleg fort, så det var ikkje så altfor grundig, men det går slik: su - cd /usr/src wget http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/v2.6/linux-2.6.9.tar.bz2 tar -jxvf linux-2.6.9.tar.bz2 cd linux-2.6.9 make mrproper make menuconfig/xconfig make make modules_install PS! Skal du køyre "make xconfig" må root ha tilgang til å køyre i X. Så langt bør du kome deg smertefritt, men det er ein STOR fordel om du har peiling på HW'en din i maskina (hovudkort chipset f.eks). Les NØYE på ALLE instillingane du kan velge. Eg pleier å berre ta med støtte for min HW, og det kompilerar eg inn i kjernen (ikkje som modular), utanom nettverkskortdrivarane, som eg kompilerar som modular (fordi det er anbefalt i kernel konfigen). Endret 7. desember 2004 av objorkum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå