Gå til innhold

snodig

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd noe som jeg syntes er litt rart på pcen min. jeg har en xp1900+som ikke er klokket noe serlig (enda). jeg har spandert på en vannkjøling(maze3 og blackice) har artic silver 3 på cpuen. jeg har latt det gå en måned elelr no nå og temeraturene stiger litt og litt hver dag. her det noe med kjølepastaen o gjøre? eller er det vanent som er litt dårlig?? har brukt vanlig spring vann med water wetter.

nå skal det sies at temperaturene er på under 40 grader så farlig er det kanskje ikke. men jeg har koblet det i serie til skjermkortet mitt også og det er kanskje ikke så lurt. eller??

har ikke så mye peil på dette området, det er derfor jeg spør.

lurer på om jeg skal kjøpe enda en radiator bare på f***.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjølepastaen skal jo egentlig bli bedre etter hvert som den "smelter", så det er vel neppe det. Water wetteren skal drepe alger også, eller er den bare for å gjøre vannet "mykere"? Hvis den ikke hindrer alger er det nok lurt å ha litt frostvæske i vannet.

Har du hatt skjermkortet i serie hele tida?

Lenke til kommentar

ja ambient (inni pcen) er det samme, mellom 27 og 29grader. men cpu-temp stiger litt og litt.

har hatt skjermkortet i serie hele tiden. det er et geforce3 kort (gladiac 920).

bruker haltcooling på cpuen. det tok vekk ca 5-10 grader fra idle temp. men nesten ikkeno fra load temp. anbefaler alle å bruke det.

Lenke til kommentar

Vann med Water wetter fungerer best uten frostveske. Water wetter hindrer både korrosjon og algevekst. Den fjerner hinnen på vannoverflaten slik at vann blir "våtere" og dermed kjøler bedre enn bare vann.

Dere som bruker peltier må selfølgelig bruke frostveske i tillegg.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-02 12:37, Petterbw skrev:

ja ambient (inni pcen) er det samme, mellom 27 og 29grader. men cpu-temp stiger litt og litt.

har hatt skjermkortet i serie hele tiden. det er et geforce3 kort (gladiac 920).

bruker haltcooling på cpuen. det tok vekk ca 5-10 grader fra idle temp. men nesten ikkeno fra load temp. anbefaler alle å bruke det.

haltcooling ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...