Gå til innhold

Hva er den beste/fineste/vakreste julesangen?

G2Petter

Anbefalte innlegg

I disse juletider er det rett og slett ikke til å komme utenom å kåre den beste julesangen. Siden det finnes flere kategorier, er det lov å nevne flere sanger, men ikke list opp hele "Absolute Mc Christmas party club mix 2004 limited edition" Det er fint om dere begrunner hvorfor dere liker sangen.

Her er min liste:

O helga natt med Ingeborg Gjertsen og Maria Notland. Dette er to jenter som går i klassen min som ikke har gitt den ut på CD, men de har sunget den på juleavsluttningen til skolen. Det er nydelig! Det er ikke mulig å beskrive, men hvis vi får til skal vi ta den opp på årets juleavslutning, så kan jeg laste den opp til forumet. Jussi Bjørling som noen nevnte i forbindelse med den sangen en gang, kan bare gå å legge seg.

Weird Al - The night Santa went crazy

Noen ganger blir det bare for mye jul, og da er denne sangen genial. En annen klassiker er "Ho, ho, fucking ho!" "Let me be your Father Christmas" er også genial!

Ellers er all "laid back" julemsuikk der man synger om hvor digg det er å sitte inne foran peisen herlig.

I den andre enden av skalaen finner man "All I want for christmas... is YOU!" B-R-E-N-N!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

O Helga Natt med Jussi Bjørling. Fordi pappa alltid blir skikkelig i høytidsstemning av den, og det er et positivt minne.

En periode var Christmas with the Muppets and John Denver, eller hva nå plata heter også skikkelig hot. Men siden jeg bare hadde den på LP hjemme hos opphavet, så er det ikke lenger en del av min jul.

Og så liker jeg "All I want for Christmas, is You" - selv med Maria Carey. Den er søt, den er cheesy, den har beat, alt en amerikansk pop-julesang skal ha.

Ellers er "Baby, it's cold outside" med Tom Jones og Cerys fra Catatonia veldig passende nå. :)

Kirikiri

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
O helga natt med Ingeborg Gjertsen og Maria Notland. Dette er to jenter som går i klassen min som ikke har gitt den ut på CD, men de har sunget den på juleavsluttningen til skolen. Det er nydelig! Det er ikke mulig å beskrive, men hvis vi får til skal vi ta den opp på årets juleavslutning, så kan jeg laste den opp til forumet. Jussi Bjørling som noen nevnte i forbindelse med den sangen en gang, kan bare gå å legge seg.

Det var definitivt en fantastisk fremføring! Fikk nesten gåsehud jeg :!:

Veit du om alt ble tatt opp på film/audio? Så en person der med filmkamera

Lenke til kommentar

Ja det ble tatt opp, spør Ingun Rasting (norsklærer) Dessverre er det sånn at lyden hun tar opp alltid er bare crap, siden den blir tatt rett fra salen med jalla-mikrofonen som følger med kameraet. Vegard, som er den lydmannen jeg trodde vi skulle ha, har en laptop han alltid tar opp outpu-en fra mikseren med. Det er veldig kjekt!

Lenke til kommentar
Ja det ble tatt opp, spør Ingun Rasting (norsklærer) Dessverre er det sånn at lyden hun tar opp alltid er bare crap, siden den blir tatt rett fra salen med jalla-mikrofonen som følger med kameraet. Vegard, som er den lydmannen jeg trodde vi skulle ha, har en laptop han alltid tar opp outpu-en fra mikseren med. Det er veldig kjekt!

*Grue seg til fæl lyd*

Lenke til kommentar
Arlene Love - All Alone on Christmas (Brooklyn Bridge scenen i begynnelsen av Home Alone 2 :love:)

Du tenker på Darlene Love, 60-talls popartist (og spiller kona til Danny Glover i dødelig våpen filmene). Hun synger også flere av sangene på Phil Spectors juleplate som er en av de beste noensinne laget IMVFHO.

Favoritter:

Low - Long way around the sea (fra julealbumet dems)

Dean Martin - Baby it's cold outside

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...